maandag 27 februari 2006

Brrrrr

Het begint langzaam aan een dagelijks weerpraatje te worden. Maar het was berekoud vandaag (en gisteren). - 7 vandaag en echt boven nul kwam het niet hard. Tegen het eind van de middag werd het iets warmer, maar met een straf windje voelde het nog steeds frisjes. De voorspellingen zijn dat het donderdag 23 graden wordt!! Vanochtend werd ik dus ook wat verkouden wakker. Mijn Hollandse gestel kan niet zo heel goed tegen al die grote temperatuur verschillen.
Vanmorgen meldde Ron lachend bij het naar zijn werk gaan dat het -6 was en wenste me veel plezier bij het zwemmen vanmorgen. Ha ha ha.... ik draaide me dus nog maar even om. Moest er inderdaad niet aan denken zeg. Eenmaal in het water gaat het wel, maar voordat je door bent en het gangetje naar het zwembad is altijd zoooo koud. Dit gangetje gaat ook naar het buiten zwembad en er is altijd een vreselijke tocht daar. Maar ik lag nog lekker onder mijn dekbedje en genoot daar nog even van. Zal ik dan toch maar niet gaan. Dat was mijn grote vraag die ochtend. Na wat na te dommelen, besloot ik, heel dapper, maar wel te gaan! Geen getreuzel, door de kou zeg. Ik was toch zeker wel een Hollandse die wel tegen een koud briesje kon. Aankleden dus.
Voordat ik ga zwemmen, ga ik altijd eerst een stuk wandelen met de honden. En het was echt wel koud... BRrrrrrr.... en ik moest toch echt nog niet aan dat koude gangetje denken.
Maar, toch maar op de automatische piloot naar de sportschool en zette een spurt in bij het gangetje. Helaas was William er niet vandaag. Jammer! Het was wel druk en dat had ik met dit weer eigenlijk niet verwacht. Wat een dappere mensen allemaal zeg!
Toen we klaar waren, nam ik met een handdoek om me heen een spurt weer door het gangetje, zo de sauna in..... Wat een heerlijkheid was het daar. En het werd druk in de sauna. Iedereen kwam even opwarmen. Het gesprek kwam weer over van alles en nog wat. Vind het altijd wel gezellig. En zo in ene kwam het gesprek over het koude gangetje..... Ik was dus niet de enigste die er altijd tegen op zag om door de gang weer naar de kleedkamers te gaan. Het werd een hilarisch onderwerp. 1 Vrouw had het gevoel dat ze altijd kromp van de kou als ze er door heel liep. Na deze opmerking kwam er een waterval van reacties, ha ha ha.... Want als dat toch maar eens waar zou zijn, dan gingen we er met zijn allen de hele dag zitten, want dat krimpen zagen we wel zitten!

Groetjes Petra

2 opmerkingen:

Nel zei

Het lijkt wel of alle zwembaden hetzelfde zijn, c.q. "overkomen" Wij waren gisteravond naar aquarobic geweest ipv donderdag.
In het water lekker, naar de kleedhokjes bibberbibber....je voelt de buitenlucht ! In de hokjes krijg je het vervolgens weer bloedheet en buiten weer ijskoud.Wat doen we toch elke week, blijf lekker thuis :)

Petra zei

Brrr!!! Bij ons zwembad zijn de kleedkamers zo koud! Heb je net lekker gezwommen, sauna en whirlpool gedaan, moet je je in die kou weer aankleden. Waar blijft de echte lente???