woensdag 18 november 2009

De andere twee

Eerggisteravond nog heen en weer gemaild om te proberen een oplossing te vinden om de twee hondjes uit het asiel te halen. Gelukkig deed nu iemand anders de coordinatie een beetje en hoefde ik alleen maar mijn diensten aan te bieden. En dat was om vanochtend naar het asiel te rijden, om te kijken of de twee hondjes Beardies waren. Dat is altijd nog het moeilijkste vind ik. Want wat als het geen Beardies zijn? Moet je ze dan achter laten in het asiel? Iets in me zegt altijd, als het lijkt op een Beardie, dan is het een Beardie in deze gevallen. Ik kan zo moeilijk twee van die schatjes achterlaten. Maarja, dat probleem zou zich woensdag pas aandienen.

Het asiel is hier zo'n 1,5 uur rijden vandaan en omdat ik cursus heb, zou het handigste geweest zijn om ze dan ook gelijk mee te nemen naar een eventuele opvang plaats als het Beardies zijn. Dus met dat idee ging ik naar bed maandag avond. Toen kwam er op dinsdag morgen een mail binnen van een club lid, die dichterbij het asiel woont en de eigenaar van dit gebeuren kende. Hij zou wellicht kunnen bespreken dat de honden nog wat later opgehaald konden worden omdat die tijdelijke opvangplek nog een probleem was op dat moment. Dus hij gaat nu daar heeb en niet ik> En hij heeft nu ook de taak om te beoordelen vanochtend of het twee beardies zijn. Nog steeds een beetje spannend dus.

Als het Beardies zijn, is het verdere plan ook helemaal rond nu. Want dan gaat weer een ander clublid de twee oppikken en richting South Carolina brengen, waar de dierenarts van weer een ander clublid de opvang gaat doen. Daarbij is de dame die de rescue doet voor de Carolina Beardie club bezig om de eventuele nieuwe baasjes te screenen. Ze moeten namelijk een formulier in vullen en daarop moeten ze ook referenties geven en die moeten gecheckt worden. Heel wat werk dus nog. Maar er zit schot in de zaak! Nu maar hopen dat het Beardies blijken te zijn en dan hebben deze twee weer een toekomst!

Op cursus begon het gisteren weer een beetje chaotisch. Twee van de dames hadden 's morgens in de "lab" ruimte waar computers staan van dit college, nog steeds zitten proberen om de fouten op te lossen in hun praktijk. Maar waren er niet in geslaagd. En andere dames die dachten dat hun praktijk prima in orde was, hadden ook nog wat fouten gevonden, nadat Knoopje hun rapporten na had gekeken. Dus het begon weer lekker. Bedacht me nog dat als dat elke keer zo gaat bij elke opdracht, dan krijgen we alles nooit op tijd af. En waarschijnlijk dacht Knoopje dat ook. Want ze stelde voor om haar memorystick met les 8 beschikbaar te stellen, zodat iedereen weer dezelfde gegevens had en we daarvanuit weer verder konden gaan. Er ging een zucht van verlichting door het lokaal en iedereen was blij!!

En zo maakten we les 10 af en deden de test daarvan. En begonnen we al aan les 11. Les 11 bleek echt een leuke les, want daar ga je de afspraken in de agenda in boeken. En dat is in tegenstelling tot het hele verzkerings en betalings gedoe een veel leukere klus. Dat is zeker! Wat een verschil zeg. Dus daar gaan we vandaag weer mee verder.

Verder heb ik nog een heuglijke mededeling. Ik heb namelijk een award gewonnen. En niet zomaar een award.... Nee een creatieve blogger award.



En ja die krijg je natuurlijk ook niet elke dag! Ik kreeg dit moois van Miranda , die in mijn ogen pas echt creatief is. Wat een mooie spulletjes kan zij allemaal maken! Zij gaf me de award voor mijn blog, en dit zijn haar woorden, omdat ik "Een Nederlandse ben, die ook in Amerika woont en kan zo lekker gezellie schrijven". Leuk he? Bedankt Miranda!! Nou moet ik als dank voor het krijgen van het award deze 6 dingen doen.

1. Plaats de award en het berichtje op je Blog Check gedaan
2. Een bedankje en link naar degene die je de award heeft gegeven Check gedaan
3. Vertel ons 7 dingen over jezelf die wij niet van je weten Oeps.... nog geen check...
4. Kies 7 andere bloggers die volgens jou deze award ook verdienen Check die volgen...
5. Plaats een link naar deze 7 bloggers Check, dat moet lukken....
6. Laat deze 7 mensen weten dat je ze deze award hebt gegeven Check dat gaan we doen.

De zeven andere blog die ik graag deze award geef zijn....

1. Ineke, omdat ze jarig is vandaag ;-) Ennnn..... omdat ze altijd van die heerlijke creatieve gerechten en super mooie foto's plaatst op haar blog.
2. Nel, ook omdat zij al heeeeeel lang heerlijke gerechten op haar blog plaatst. De 1 ziet er nog lekkerder uit dan de ander.
3. Elke, omdat zij op een hele andere manier creatief is. Hadden zij eerst plannen om naar Amerika te verhuizen, die helaas niet doorgingen. Zo hebben zij nu een creative manier en ontzettend goed idee gevonden om naar Canada te verhuizen.
4.Mary-Ann, volg ik nu eigenlijk een beetje via Facebook. Maar.... onlangs stond er ineens weer een berichtje op haar oude blog. Vond ik zo leuk. Creatief is ze zeker, want haar man is nu al een hele poos in Afghanistan en zorgt zij nu dus in haar eentje voor haar drie knappe zonen. Petje af en ze is een echte kanjer!
5.Jos, als er iemand creatief met een foto camera is, dan is hij het wel! Zijn foto's verschijnen dan ook in de Nederlandse kranten. Terecht, want hij maakt prachtige foto's. Foto's waar je een heel verhaal uit op kunt maken. Zo zijn zijn laatste foto's uit Parijs echt heel bijzonder, vind ik. Dus hij verdiend deze creatieve award dubbel en dwars!
6. Sue, is na het winnen van een green card naar Orlando verhuisd en ondanks de moeilijke tijden redt zij zich heel goed, vind ik. En heb daar enorm veel bewondering voor. Dus ook zij een award!
7. Petra is samen met haar man een hotel begonnen in Oneonta, nadat ze uit Nederland vertrokken. En echt zij hebben al van alles mee gemaakt. Creatief zijn ze zeker, want van alle rare en aparte dingen die zij meemaken, weten ze het toch altijd weer naar het positieve te draaien.

Nu dan de zeven (uitermate oninteressante) dingen die jullie nog niet van mij wisten... Want jullie wisten vast nog niet dat....

1. Ik maat 42 van schoenmaat heb. En dat is bij sommige modellen geen gezicht. Vaak wordt het toch een soort van lomp. Al kan ik met mijn 1.85m niet aankomen zetten met een maatje 36 van voet natuurlijk. Want dan val ik vast voorover. Er is vast over nagedacht door mijn schapers, maar toch maat 39 had makkelijk ook gekund ;-)

2. Ik ondanks die maat 42 toch een hele schoenen verzameling heb? Imelda Marcos zou er jaloers op kunnen zijn.

3. ik, toen ik 6 weken oud was, heb een maagvergroting gehad heb. Ja je leest het goed een vergroting. Nu 39 jaar later, in tijden dat de maagverkleining helemaal "in" is, zit ik mooi in het bootje niet? Het schijnt destijds nodig geweest te zijn, maar ik zit dus mooi met maat 42 (zie hierboven) en een vergrote maag ;-)

4. Ik inmiddels schakelen in een auto niet meer leuk vind? Een Amerikaan kon het me ooit eens zo mooi uit leggen. Hij zei:"De was doen we toch ook al jaren niet meer op de hand, waarom dan wel autorijden?". Helemaal mijn idee! Waarom een beetje aan zitten modderen, terwijl daar allang wat voor is uitgevonden?

5. Ik als kind een keer op mijn giecheltje ben gegaan met fietsen van een dijk af. En ik me nog steeds levendig kan indenken hoe dat toen ook al weer voelde. (Ja, ja tandje door de lip, kinnetje geschaafd) Wat was ik verdrietig.

6. Jullie wisten vast ook niet dat ik een ochtend persoon ben. 's Ochtends ben ik het actiefst. Wat gaande de dag, enorm sterk afneemt ;-) Dus wil je iets bij me geregeld zien te krijgen, probeer het 's ochtends, grotere kans dat het dan werkt.

7. En tot slot jullie wisten vast ook niet dat ik van alle huishoudelijke klusjes, strijken het minst leuke vind. En doe dat dan ook graag zo weinig mogelijk.

Zo! Nu jullie deze uitermate interessante dingen van me weten (ahum) is het hoog tijd om een eind aan dit verhaal te breien. Nog even een kleine noot aan de award winnaars. Doe er mee wat je wilt, kan me voorstellen dat je niet met iedereen, de 7 dingen die je nog niet van me weet, wilt delen. Daarom zijn het nou juist de 7 dingen die je nog niet van me weet. Dus ik begrijp het als je dat vooral zo wilt houden ;-)

Groetjes Petra

10 opmerkingen:

Anna zei

Je wat een redding met de hondjes , nu maar hopen dat het allemaal goed komt.
Gefeliciteerd met je award, je heb hem verdiend.
Altijd leuk om je blog te lezen.
nog tijd over houd om een cursus te volgen, ik neem me petje voor je af.
Toos en Gerard.

Anoniem zei

Je hebt `m zeker verdiend, je schrijft altijd lekker gezelli en herkenbaar ;-)

groetjes Mariet

USA2007 zei

Hey wat leuk die award. Dank je wel. Ik moet even hard aan de slag van het weekend zie ik al LOL.

Groetjes,
Sue in Orlando, FL

Anja zei

Gefeliciteerd met je Award. Miranda heeft helemaal gelijk, je schrijft erg gezellig!!

www.vandijkjes.punt.nl zei

Ja dank je wel..Ik ben er gelijk maar even mee aan de slag gegaan. Viel nog niet mee hoor.

Groetjes petra

elmarstel zei

Wat leuk voor je die award, gefeliciteerd hoor.

Bianca zei

Wat geweldig dat jij je samen met een heel netwerk zo inspant om die honden van een wisse dood te redden! Inderdaad ongelofelijk dat er mensen zijn die zo makkelijk afstand van ze doen :(

Gefeliciteerd met de award! Ik vind het ook volslagen terecht dat die aan jou is toegekend. Er zijn maar weinig bloggers die zo leuk en beeldend kunnen schrijven als jij. Soms lig ik hier onder de tafel van het lachen ;)

Groetjes,
Bianca

Ineke zei

Ben benieuwd of die 2 hondjes inderdaad beardies zijn, wat goed dat iedereen zich daar zo voor inspant!
Gefeliciteerd met je award en bedankt dat ik er eentje van jou gekregen heb. Ik ga er binnenkort mee aan de slag!

Petra zei

@ Sue
Graag gedaan hoor. En alles op zijn tijd hoor ;-)

@ Petra
Ja vertel mij wat, het is nog een heel uitgezoek zo'n award, hi hi hi.

@ Bianca
Dank je wel hoor!

@ Ineke
Van harte meid en succes er mee ;-)

Anoniem zei
Deze reactie is verwijderd door een blogbeheerder.