woensdag 25 november 2009

Klaar met deel 2!!!

Zo.... dat zit er op! Deel twee van de cursus. De simulatie van mijn eigenste praktijkje was achteraf gezien nog niet zo ernstig verlopen en klopten mijn cijfertjes wel. En kreeg daar een 90 % cijfer voor van Knoopje. PFffew, valt dat even mee. En daarmee was de presentatie van mijn website niet meer zo ontzettend belangrijk, want toen had ik al een gemiddeld percentage van 88,9% voor alle testen en die simulatie. En was ik al geslaagd voor deel 2. Je moest namelijk minimaal 80% weten te scoren om een certificaat te krijgen. Gisteren nog wel de website gepresenteerd en met alle liefde het certificaat in ontvangst genomen van Knoopje. Zo ook weer afgerond.
Deel 3 doen ik dan waarschijnlijk weer in maart, want mijn moeder komt zaterdag hier aan en wij gaan ook nog voor een weekje naar Nederland in December. En dus kon ik deel 3 nu niet aansluitend doen. Maar even een break is ook wel lekker.

Ik vond vooral in deze klas dat er veel "kliekjes" waren. Kliekjes zijn er altijd wel natuurlijk. Maar nu viel me op dat dat veel op ras gebaseerd was. Blanke dames, praatte bijna niet zo zeer met de Afro-American & Indiase dames en andersom ook niet. Ik had de mazzel dat ik er blank uitzie maar waarschijnlijk praatte ik toch wel een beetje met een raar accent? ha ha ha. En wisten ze nou niet goed, waar ik nou bij hoorde ;-) Heb dat zelf nooit zo meegemaakt, ik klets tegen jan en alleman, wit, zwart of paars. En ik begrijp dat ook niet, dat mensen daar zo op af kunnen gaan. Niet dat ze onaardige dingen zeggen, maar je wordt gewoon een soort van buiten gesloten. Eigenlijk had ik dat eerst nog niet zo in de gaten. Maar het viel in deze groep wel heel erg op. En moet zeggen dat dat me enorm tegen staat.

Alle dames in de klas zijn zoekende naar een baan. En zo werd er heel geheimzinnig gedaan over banen websites en vervolg cursussen. Per 1 december staan die vervolgcurssen van Wake Tech online. En kan je je inschrijven. Nou is de vraag natuurlijk erg groot op dit moment vanwege de hogere werkeloosheid. En zitten klassen snel vol. Maar ik moet me inschrijven voor deel 3 en had dus aan Knoopje gevraag of er al wat bekend was. Zij vertelde me om het deze week in de gaten te houden, want het zou elk moment op de website kunnen verschijnen.

De volgende dag tref ik het groepje blanke dames al smoezend in een pauze aan. En Tante Bep blijft demonstratief breed staan dat ik vooral niks kon horen van wat ze aan het vertellen was. Nou graag of niet, dus ik nam een stap op zij en ga Ron even bellen. Maar natuurlijk kon ik wel horen waar het over ging. Ze hadden het over online cursussen. Want die had Tante Bep "ontdekt" en die begonnen zeer binnenkort. En er waren ook veel medische cursussen. Alsof het een groot staats geheim was zo stond ze het te vertellen. Iedereen kan dat vinden op internet niet? Dus zo geheim is dat helemaal niet.

Maar ja, doe jij ook die cursus ben jij wel een concurrent met solliciteren natuurlijk. Dus toen het tijd was om naar binnen te gegaan, heb ik de dames even in de wandelgang naar binnen medegedeeld dat ik die medische terminologie cursus van Wake Tech online al gedaan had. En dat dat best leuk was om te doen. Had je de gezichten moeten zien. En die van Tante Bep helemaal "Der" mond viel gewoon echt open. Zo, dat jullie het maar weten dat ik dat certificaat al heb, ha ha ha. En je het gewoon en-public in de groep had kunnen gooien hoor! Misschien ook niet zo netjes van mij, maar was het zo zat al dat gekeutel! Waarom elkaar gewoon niet helpen? Vooral hier, is het heel erg ons kent ons en zo worden naar mijn gevoel ook de baantjes verkregen. Het gaat niet zo zeer om "wat" je kent, maar "wie" je kent.

De vrouw die samen met mij in de zelfde klas deel 1 had gedaan is African-American-se en ik kon met haar heel goed opschieten. En laat zij nou toch een baan vinden zeg! En ook nog bij de overheid, wat hier erg gewild is. Hartstikke leuk voor haar, want zij is een aleenstaande moeder die het toch allemaal moet zien te rooien met haar twee zonen. Zij vertelde dus aan Knoopje eergisteren dat zij niet deel 3 ging doen omdat ze een baan had. Nou de blanke dames groep deed net of ze blij waren, maar of ze dat echt waren? Mary was trouwens ook nog uitgenodigd voor een gesprek op de personeelszaken afdeling van een groot ziekenhuis. Maar heeft gekozen voor de baan bij de staat. Wel jammer voor mij, want het kan nooit geen kwaad om iemand op personeelszaken van een ziekenhuis te kennen niet? Maar helaas! ;-)

Verder was er zo twee dagen voor Thanksgiving, behalve de "banen-vind" stress, veel turkey stress! Wel grappig om te horen allemaal. Of we niet vergeten waren de turkey te ontdooien, want dat duurt namelijk ook een eeuwigheid, volgens de dames. Gelukkig voor mij geen turkey stress, want wij gaan dit jaar uit eten. En hoef ik dus lekker niet te kokkerellen. We gaan namelijk met Bob en Alison eten bij Bogart's. Dit restaurant heeft een Thanksgiving buffet. Heerlijk toch? Ik was trouwens dubbel zo blij toen ik gistermiddag even in de supermarkt was zeg. Mensen stonden met karren vol aan eten. Echt niet te geloven zo veel. En bedacht me dat al dat eten allemaal de komende dagen klaar gemaakt en opgegeten moet gaan worden. En was zo blij met ons buffetje ;-) Het schema voor morgenochtend is nu de kerstboom optuigen. Niet dat dat veel leuker is dan kokkerellen, maar dan hebben we dat maar gehad. En kan na Thanksgiving, het kerstfeest los barsten. (En de Black Friday koopjes)

Groetjes,
Petra

15 opmerkingen:

Annemiek zei

Fijn dat je klaar bent met dit gedeelte! Wat een kliekerig gedoe, vervelend.

Hanneke zei

goed gedaan! als ik, na wat achterstand sorry, al je verhalen lees en dan over de kerstparade en zo...oh ik wilde dat ik daar woonde, helemaal geweldig! Geniet er maar lekker van, en fijne t-giving alvast (of als je het niet viert, een vrije dag!)
groetjes Hanneke

elmarstel zei

Wat is dat vervelend zeg, je helpt elkaar toch gewoon.....,maar ik begrijp dat de mentaliteit daar toch meer zoiets is van ieder voor zich, jammer hoor.
Fijn dat deel 2 ook nu binnen is en nu gewoon eerst lekker genieten van het bezoek van je moeder(en washington, hahaha)en daarna deel3, ben benieuwd wat voor dames je dan weer treft.

Elke zei

Proficiat met je behaalde certificaat/diploma! Dat heb je weer knap gedaan.
Gaat cursus 3 je uitdaging voor 2010 worden?
Die kliekjesvorming, daar zou ik het ook van op m'n heupen krijgen. En ik denk dat ik net als jou zou reageren.

Ineke zei

Gefeliciteerd, Petra, knap van je dat je deel 2 nu ook "binnen" hebt.
Wat fijn voor die mevrouw dat juist zij een baan gevonden heeft.

Nel zei
Deze reactie is verwijderd door de auteur.
Nel zei

Wat goed, deel 2 ook gehaald !! Super gedaan ondanks al dat gekliek.

Overigens leuke vooruitzichten, eerst je moeder over en dan ook nog een weekje naar Nederland. Heel veel plezier hoor.

Monique zei

Zo, heb jij die dames even lekker te kakken gezet, chapeau!

Happy Thanksgiving met je buffetje, gelijk hebben jullie.

Monique zei

Zo, heb jij die dames even lekker te kakken gezet, chapeau!

Happy Thanksgiving met je buffetje, gelijk hebben jullie.

Erna zei

Gefeliciteerd meid met deel 2.

Nu lekker genieten met mams en strakkies van alle dingen in Nederland.

Happy Thanksgiving.

Erna

Marchiena zei

Hartelijk gefeliciteerd met het behalen van deel 2 van de cursus. Hopelijk wordt deel 3 gezelliger voor je.

Super dat je weer even naar dit koude kikkerland komt. Heb je je programma al klaar :)

Gezellige Thanksgiving morgen!

Kristel Holsbeek zei

een dikke proficiat hoor!!!
En je hebt groot gelijk, profiteer jij nu maar van je mama en doe die cursus maar volgende keer. Eerst genieten van de feestdagen;-)

mvdhurck zei

hoi petra

Wij zijn van plan om in mei naar Raleigh te verhuizen en ik kwam jou blog tegen en heb het met veel plezier gelezen. Ik vroeg me af hoe lang jullie er wonen en ik kan wel lezen dat het heel goed bevalt. Ontzettend leuk om de verhalen te lezen en van een insider te horen hoe het leven daar is.
Ps Ik ben benieuwd naar een heleboel dingen en vroeg me af of je bereid bent om een aantal vragen te beantwoorden?

Laat maar weten

groet M vd hurck

mvdhurck zei

hoi petra

Wij zijn van plan om in mei naar Raleigh te verhuizen en ik kwam jou blog tegen en heb het met veel plezier gelezen. Ik vroeg me af hoe lang jullie er wonen en ik kan wel lezen dat het heel goed bevalt. Ontzettend leuk om de verhalen te lezen en van een insider te horen hoe het leven daar is.
Ps Ik ben benieuwd naar een heleboel dingen en vroeg me af of je bereid bent om een aantal vragen te beantwoorden?

Laat maar weten

groet M vd hurck

Petra zei

Hoi!
Ja hoor als je vragen hebt, laat maar horen. Wellicht kan ik jullie helpen. Mijn email adres is petraglorie@nc.rr.com ;-)

Groetjes Petra