woensdag 4 november 2009

Die is voorbij

Goed nieuws en slecht nieuws. Eerst maar het goede. De eerste test zit er op. En die ging best lekker. Van de 30 vragen had ik er 1 fout. Helemaal niet slecht dacht ik zo. De testen zijn nu in vergelijking met het eerdere deel getimed. Je krijgt 30 minuten voor 30 vragen. En zie je een klokje mee lopen in het scherm op de computer. Ik dacht dat ik me daar meer aan zou irriteren dan dat het in werkelijkheid deed. Na zo'n 10 vragen liep ik aardig voor op de klok en dat geeft weer wat speling niet ;-) Afijn we hebben de eerste overleefd.

De eerste ja, want het slechte nieuws is dat er nog 11 testen zullen volgen..... Waarbij deze week elke dag 1 test. Dus als ik strakjes klaar ben met dit blogje, maar weer in het boek duiken. Verder moet er een website voor een praktijk in elkaar geknutseld worden en moet deze ook weer voor de klas gepresenteerd worden.

Gisteren en vandaag ging de stof over verzekering soorten en HIPAA regelementen. Niet echt de meest boeiende onderwerpen moet ik zeggen. Maar volgens Knoopje gaan we vanmiddag nadat we de test hebben gedaan, dan werkelijk in het software programma Medisoft, (wat hier in veel dokterspraktijken en ziekenhuizen gebruikt wordt) patienten invoeren en dus daadwerkelijk aan de slag. En dat lijkt me wel weer leuk. Ik ben wel een beetje een "doe-er". Geen woorden maar daden, graag ;-)

Maar eerst de test over HIPAA dus. Wat je overigens ook uitspreekt als hippah, als 1 woord aan elkaar. HIPAA zijn een stel regels door de overheid gemaakt, waaraan de medische praktijken zich moeten houden. Met name de privacy regels. En HIPAA heeft er ook voor gezorgd dat er meer gestandariseerd gewerkt wordt. Dus uniforme regels en formulieren. Die natuurlijk elk een apart naampje hebben gekregen, die wij nu dan ook mogen leren. Afijn dat dus vanmiddag.

De dames in de groep blijven toch best wel stilletjes moet ik zeggen. Misschien ben ik nog niet zo gewend aan de groep, maar het is naar mijn idee een veel kalmer groepje. Er zitten nu best een stel slimme dames bij volgens mij. Twee dames uit India, die een paar keer zeer scherpe opmerkingen maakten. Verder is er wel 1 dame en als die dame spreekt, zie je de rest van de groep collectief met de ogen rollen. Had dat eerst niet zo door, want ik zit voorin in de klas. Maar gisteren keek ik even om en zag de verzuchtende gezichten. Deze dame heeft dan ook wel altijd wat op of aan te merken. Maakt niet uit waarover het gaat, zij heeft een ervaring die ze met ons allen wil delen. En echt het gaat veelal nergens over. Het zijn een beetje de opmerkingen van, de oom van de neef van de buurvrouw waar ik vroeger op school zat heeft dat ook gehad en die heeft toen gevraagd aan de schoonmaker van het kantoor van de eigenaar van de praktijk het op die en die manier op te lossen.

Geen touw aan vast te knopen, aan het hele verhaal niet. En dat doet ze niet 1 keer, maar 15 keer op een middag. En op een vreselijke saaie monotome toom begint ze te ratelen. Knoopje probeert er soms nog iets educatiefs aan vast te knopen, maar soms is dat niet gemakkelijk, want het gaat gewoon echt nergens over.
Alhoewel, gisteren maakte Tante Bep (zo noem ik haar inmiddels) een opmerking waar ik achteraf wel om moest lachen. We hadden het over het maken van de website. En Knoopje raadde ons aan om de gegevens die we gebruikt hadden voor het maken van de brochure uit de vorige module weer te gebruiken. Dat zou makkelijker zijn en dan hoefden, we nog maar een aantal dingen toe te voegen. Afijn, natuurlijk had Tante Bep ook wat toe te voegen aan het geheel. Want zij raadde ons aan om als je stukken tekst van het internet haalt voor jouw website, deze ook heel goed na te kijken op schrijf fouten. Want zij had gemerkt op diverse websites dat er zoveel schrijf fouten gemaakt worden. En dat ze die bij het maken van haar brochure allemaal had moeten verbeteren. En daarna volgde nog een heel verhaal over hoe lang ze daar wel niet mee bezig was geweest. Want dit en dat was fout en ga zo maar door. Tot in detail kregen we te horen wat er allemaal niet aan klopte. Ellenlang verhaal om niks. Afijn, aan het eind van het relaas onderbrak Knoopje haar en vertelde dat het vooral niet de bedoeling was dat wij gingen knippen/plakken van andere websites. Want dat werd zeker toebedeeld met een lager cijfer!

Had je het gezicht moeten zien van Beppie!!! Oepsie, iets te veel gebept!!! Wat had ze nou gedaan, ha ha ha ha. Nou had Knoopje haar door! Ha ha ha, lekker slim. Het is zo jammer dat je dan niet hard op kan gaan zitten lachen. Ik moest het dus weer binnen zien te houden, maar er zal vast een grijns op mijn gezicht te zien zijn geweest. Helaas heeft ze er niet van geleerd haar mond te houden, want even daarna kwam weer een ervarings verhaal. Kon je sommige mensen maar in de "Fast Forward" mode klikken he? Ongelooflijk. Dat wordt nog afzien de komen de weekjes. Want heb het idee dat als we straks op de computer beginnen ze nog wel meer ervaringen in de groep gooit.

Toen ik 's middags thuis kwam was ik behoorlijk afgedraaid. Van cursus, maar ook van mijn kuchje, snotterneus en knetterdende hoofdpijn, die spontaan zijn komen opzetten. Daar zit ik nou helemaal niet op te wachten zeg. Ik ben niet echt ziek, maar ben niet helemaal in orde, dat zeker. Het hangt er tussen in. Het lijkt alsof mijn lichaam nog niet weet welke kant we op zullen gaan. Naar de griep of naar een verkoudheid. Hoop dat het de kant op kiest van een licht verkoudheidje. Want op een griep zit ik nu helemaal niet te wachten. Want je mag maar 1 dag missen van die cursus en dus als ik de griep krijg is het meteen over. Kan ik weer drie maanden wachten tot de cursus weer begint. En dus... heb ik me 's avonds in pyjama en toffeltjes geinstalleerd op de bank....

Photobucket

En even gewoon helemaal niks. Nouja niks? Erna had voor ons deze serie opgenomen en meegenomen....

Photobucket

Heerlijk, Gooische vrouwen!!! Wat kan ik daar toch altijd om lachen! Gewoon even "niet-nadenk-tv-op-volle-toeren"! Zalig! Daar knapt een mens meteen van op!! Zelfs de reclame tussendoor werkte op mijn lach spieren. Want.... Gall&Gall heeft nu dus gewoon "Gooi"-wijn. Even van de Gall & Gall website gequote:

"En nu is er ook de wijn Les Femmes Gooi, geïnspireerd op de serie, een heerlijke soepele wijn met hints van perzik, appel en citrus en exclusief bij Gall & Gall in het schap. De smaak is vol met een lekkere verfrissende afdronk. Ook goed te combineren met lichte vis- en pastagerechten, maar uiteraard ook heerlijk voor de borrel."

Je kan het toch niet verzinnen? Alsof ik na het zien van Gooische vrouwen denk, goh laat ik een "Gooitje" nemen? Het is een goede streek en de druiven schijnen er erg goed te zijn? Echt, wat een idee toch weer. Verder was er tig keer reclame voor de cooker. De kraan die kokend water levert. Beschikbaar voor de "thee-snobjes"! Echt het stond er letterlijk, ha ha ha. Voor de snob! Ook een manier van reclame maken niet? Maar het zal op deze manier geld opleveren waarschijnlijk. Kortom het was weer leuk om het Nederlandse vermaak te bekijken. Maar er volgt nog meer, want we hebben gisteren maar twee afleveringen gekeken dus we hebben nog wat te goed.

Groetjes Petra

9 opmerkingen:

Inge zei

Veel plezier met Gooische Vrouwen, zo te lezen heb je dat dik en dik verdiend.

Succes nog even met de rest van de testen.

Miranda zei

Ojee, en wat dacht je van een allergietje? Hier voelen we ons met zijn drieen zo nu en dan dit....en na wat allergietabletten verdwijnen deze dingen als sneeuw voor de zon. Hoop dat het in ieder geval gauw over is. Enne over heuvel op of af......we waren net bovan aan het zwaarste stuk.... En bleven de heuvel heen en weer belopen. Pffff wordt er weer moe van als ik er aan denk. Knuffel op afstand(je weet maar nooit met die gekke griep in de buurt) en beterschap. Groetjes vanuit Central Virginia

Ineke zei

Beterschap, Petra!

Erna zei

Nou hopelijk blijft het bij een snotje en word het niet erger.

Heerlijk hoor lekker op de bank (leuke sloffies)
Gisteren 2 afleveringen Grey gekeken.Was weer prachtig.
Beterschap.

Erna

Anoniem zei

Beterschap, hopelijk blijft het een verkoudheid!

xx Mariet

Marchiena zei

Geniet maar maar lekker van de Gooische vrouwen, je hebt het verdiend. Jammer dat het nu gestopt is, ik kon er ook altijd om lachen.
Sterkte met het studeren en beterschap.

Anja zei

Met een recht een Bep die vrouw die jij beschrijft.
Hopelijk blijft het bij een klein verkoudheidje, beterschap!

elmarstel zei

succes met de cursus en natuurlijk ook met "tante bep" en ik duim voor je dat het bij verkoudheid blijft.

Bibi zei

Hihihihi oooh wat heb je het toch weer heerlijk omschreven, die tante Bep, zelfs ik zit hier met mijn ogen te rollen want ja, dat type ken ik ook. Ver-moe-iend!
Wat goed dat je in elk geval voor die test geslaagd bent.
Voor je verkoudheid, een van mijn favoriete dingen is een mengseltje "composition powder" maar dan moet je weer allerlei dingen aanschaffen die je nog niet hebt, of, gewoon een vers knoflook teentje fijnkauwen, doorslikken met een glas water voor je naar bed gaat. Daar knap ik altijd erg van op al praten de mensen de volgende dag niet zo graag met me. Maar ja.