vrijdag 6 november 2009

Ik leef nog....

Nou we hebben de afgelopen twee dagen overleefd hoor. Kwa snottertjes en kwa cursus. Mijn lichaam is er nog steeds niet echt uit. Wel of niet ziek. Heb geen verhoging, maar allemachies wat voelde ik me gammel.

In de ochtend voel ik me best nog aardig, maar in de middag als ik op cursus zit gaat het protesteren. Niezen, brandende oogjes en ga zo maar door. Zou dat betekenen dat ik allergisch ben voor cursus? ha ha ha. Of is het gewoon dat je je tegen het eind van de dag je altijd rotter voelt als je een koudje hebt? Afijn het houdt dus niet over. Maar het goede nieuws is dat het vrijdag is! En dus nog maar 1 middaagje cursus te gaan strakjes.

Moet zeggen dat de cursus een beetje (erg) langdradig is. Het gaat over het programma Medisoft. Dit is een software om patiënten gegevens in een medische praktijk vast te leggen. Heel uitgebreid ook nog eens en er is veel stof om door heen te gaan. Maar daar ligt nou ook net het probleem. De stof word behoorlijk uitgekauwd. Tot in den treure zeg maar. En zo was er een heel hoofdstuk over de menubalk en de icoontjes die er te vinden zijn. Terwijl, als je met je muis over de icoontjes gaat, er gewoon een blokje verschijnt met er in, wat dat icoontje betekent. Geheel overbodig dat hele hoofdstuk, met mijn nuchtere kijk, niet waar? Gewoon kwestie van lezen en een kind kan de was doen. Nee laten we dat stuk voor stuk gaan beschrijven en door heen lopen. Slaapverwekkend!

Daarbij, het feit dat Tante Bep helemaal weg was van die icoontjes en bij zowat elk icoontje weer een opmerking had over waar het allemaal wel of niet op leek. Ellenlange verhalen dus. Maarja, beter zo'n onderwerp als je je niet lekker voelt, dan een super moeilijk onderwerp. Dat is ook wel weer zo. Maar toch, het gaf me eigenlijk te veel tijd om me toch steeds weer te herinneren dat ik niet lekker was en dat is ook niet prettig. (Het is niet snel goed, ik weet het....)

Verder heb ik geconstateerd dat deze groep een groep met een aantal "pietje-precies" dames is. Wat wil het feit? We hebben nu dus inmiddels vier testen gedaan. En na elke test staan er een viertal dames aan het buro van Knoopje te debatteren over de antwoorden van de test. Hele gedachtegangen worden er besproken. Met name over de antwoorden die zij dus fout hebben. De testen zijn nu wat moeilijker en je krijgt nu dan ook vragen waarbij je zelf na moet denken. Het is heus! En dat laatste is volgens hen niet eerlijk. Want, als het niet expressief in het boek staat, mag je het niet in een test vragen. Knoopje vertelde steeds dat logisch denkwerk er ook bij hoort, maar volgens de dames niet.
Je zou denken dat ze het nu onderhand, na test nummer 4, wel door hebben. Maar nee niet echt. Het blijft een terug kerend ritueel. Heb eigenlijk wel een beetje medelij met Knoopje die zich elke keer weer moet verantwoorden. Ze doet het goed hoor, maar wat een geneuzel. Een vraag is namelijk, zo'n heel klein percentage van je uiteindelijke cijfer. Wat een gewogen gemiddelde is. En dat nog het meest gebaseerd wordt op jouw website en presentatie. En de gegevens die uit jouw Medisoft komen rollen. Dus nog niet eens zo belangrijk die testen. Maar jeetje wat een drama hebben we er elke dag van. Gisteren dacht ik echt dat 1 van de vrouwen zou gaan huilen omdat er 1 vraag niet goed gekeurd werd. En zij vond dat dat onterecht was. Echt! Ik was er weer even van onder de indruk, dat zeker.
Tuurlijk wil ik ook graag een beetje leuke cijfers. Maar als ik de vraag niet goed heb, heb ik hem niet goed. Lees het en ga weer verder. Er zijn ergere dingen in het leven. Maar voor sommigen op dat moment dus niet.

Over ergere dingen in het leven trouwens. Aanstaand weekend hadden we ook een Bearded Collie bijeenkomst in de bergen. Hadden inderdaad. Nou ja de bijeenkomst is er wel, maar wij zullen er niet zijn. Gezien de algehele toestand van mijn Snotjes & Co., heb ik zojuist onze hotel overnachting geannuleerd. Zielig hè? Ook al valt dit natuulijk ook in de categorie er zijn ergere dingen in de wereld, toch typisch geval van errug jammer. Hoop dit weekend dan ook te gaan gebruiken om vooral ontzettend erg beter te worden, zodat ik komende week er een beetje frisser tegen aan kijk. Want het is best een beetje afzien met het cursus gebeuren nu.

Zo en nu ga ik het slechte nieuws maar aan Stace en Connor vertellen..... Die zullen ook wel niet blij zijn dat ze hun vriendjes niet gaan zien dit weekend.....

Groetjes (van een nog steeds snotterende)
Petra

9 opmerkingen:

Erna zei

Phoe phoe, nou gelukkig heb je je bijna door de week heen geworsteld.

Blij dat het bij snotteren is gebleven maar als je je zo gammel voelt zit je helemaal niet op die zeurende dames te wachten.
Hopelijk word week 2 een stuk spannender.

Lekker uitrusten en bijkomen het weekend.

Erna

Petr@ zei

Die week zit er weer op. Wat kunnen mensen toch moeilijk doen, terwijl fout in mijn ogen ook nog steeds gewoon fout is. En logisch nadenken; tja, dat zul je op je werk ook wel eens tegenkomen!
Wat jammer dat je weekendje weg niet door kan gaan. Veel beterschap!

Annemiek zei

Beterschap! En nog verder succes met de cusus!
Jammer dat de Beardies meeting voor jullie niet doorgaat.

Anoniem zei

Beterschap! En hopelijk nog een fijn weekend!
Groetjes, BiancaF

Judith zei

Beterschap zou ik zeggen!!
Je schrijft leuk, dus kom af en toe gluren hier!!

Marjon zei

Oh ik zou me vreselijk irriteren aan dat soort "Pietjes precies"

Vervelend dat je je zo gammel voelt en dat je het weekend moest annuleren.
Ik hoop dat je in het weekend een beetje opknapt en dat je hondjes niet al te lang boos op je blijven.

silvia valkenburg zei

hoi petra, ik was opzoek naar oude klasgenoten en ik kom jou ineens tegen al wonend in amerika. hele leuke blog heb al wat zitten lezen. je heb je draai al aardig gevonden daar in amerika. goed hoor. vond het jammer dat het contact was verwaterd nadat je naar zierikzee was verhuisd. wij zijn vlak daarna ook verhuisd alleen wel binnen hellevoetsluis. en wat een leuke honden hebben jullie zeg. leuk om te lezen dat het goed gaat. groetjes en mischien leuk om contact te houden?
groetjes silvia valkenburg uit hellevoetsluis.

Petra zei

Jammer, dat het hondjesweekend niet doorgaat voor jullie! Hopelijk helpt de rust je je beter te voelen.

Petra zei

@ Erna
Dat hoop ik ook. Waarschijnlijk helpt het al een heel eind als ik me wat fitter voel. Daardoor wordt het leven vast ook een stuk aangenamer, incluis cursus ;-)

@ Petra
Hi hi hi, logisch nadenken is allemaal nog niet zo logisch ;-)

@ Annemiek
Ja Stace en Connor waren zwaar teleur gesteld....

@ Bianca
Thanks!

@ Judith
Hartstikke leuk dat je nog steeds komt aanwaaien!!

@ Silvia
Hey wat leuk om wat van je te horen! Ja we wonen nu al 4,5 jaar hier. Wat grappig dat je me zo hebt gevonden. Ik zit ook op Hyves hoor, misschien dat we daar contact kunnen houden? http://rglorie.hyves.nl/

@ Kasaka
Ja jammer inderdaad, had er wel naar uitgekeken. Het was in de buurt van Brevard. En de mensen bij wie het was, hebben hun eigen "berg" en daar hadden de hondjes heerlijk kunnen rennen en sjesen. Maar helaas, een volgende keer wellicht.

Groetjes Petra