maandag 2 november 2009

Onverwacht

Eindigde ik mijn vorige blogje dat Erna de koffers al had ingepakt en dat ze in de middag zou vertrekken naar Nederland. Ze had ze de avond ervoor al ingepakt en gewogen. En achteraf was het maar goed dat ze dat gedaan had. want om 12 uur ging de telefoon. Het was buufje Evelyn. Zij had kaartjes voor de Carolina Hurricanse ijshockey wedstrijd voor die middag. Of wij zin hadden om te gaan?

Ja natuurlijk!! Altijd zin! Maarja, Erna zou om 6 uur gaan vliegen. Gelukkig begon de wedstrijd al om half 2 's middags. En is het RBC center, waar de wedstrijd was, niet zo ver van het vliegveld vandaan. Dus na twee secondes gedacht te hebben zei ik tegen Evelyn, "Ja leuk, we gaan hartstikke graag!". En zo kwam ze de kaartjes direct na het telefoontje bij ons brengen. Wat ontzettend aardig!! Ze wilde er namelijk ook nog eens niks voor hebben. En konden we zomaar ineens naar een ijs hockey wedstrijd!!! Leuk!! Dus dat werd koffers in de auto en op naar het RBC center! Altijd leuk deze telefoontjes. Daar worden we helemaal blij van kunnen we wel stellen.

Het RBC center is zo'n 25 minuten bij ons vandaan en net even voor enen waren we er dus. We hadden al snel een super parkeerplekje en liepen we tussen de Cane fans zo naar het stadion. Eenmaal in het stadion zijn we eerst even in het Hurricanes winkeltje wezen kijken. Je vindt daar dus echt alles in het rood/wit en zwart. Van t-shirtjes tot kinderslabbetjes zijn er te koop. Je kan het zo gek niet verzinnen.

Photobucket

Photobucket

En het was er nog dringen bij de kassa ook!

Photobucket


Photobucket

Daarna zijn we onze plaatsen gaan opzoeken en de kaartjes waren echt goed, want we zaten behoorlijk dicht bij het ijs. Evelyn werkt bij IBM hier in Raleigh en ik denk dat de kaartjes daar vandaan kwamen. Wat een mazzeltje toch weer voor ons! Dit was zo onverwachts en zoooo leuk! Dat hadden we vanmorgen ook niet verwacht toen we wakker werden.

De sfeer zat er al gelijk goed in. Want er werd voor de wedstrijd een speler geeerd die al 1000 hockey wedstrijden gespeeld had. Wat natuurlijk onder luid gejuich gebeurde. Het werd echt een heel showtje. Daarna werd het volkslied door een meisje van ik schat zo'n jaar of 8/9 gezongen. En allemachies wat een stem had ze! Het klonk echt prachtig. In het filmpje hier onder kun je haar horen....



De wedstrijd begon spannend....

Photobucket

Photobucket

Onder toejuiching van de speciaal uitgedoste fans.

Photobucket

En zowaar de Canes scoorde als eerste!!!

Photobucket

Iedereen blij natuurlijk en luid gejuich.... Maar het was nog niet stil in het stadion of de San Jose Sharks scoorde ook al.... Hmmm dat was minder. 1-1 stond het dus. En daarna werd het 2-1 voor de Sharks. En onze favoriete speler Murray van de Sharks (zo heet 1 van de Beardies van Erna namelijk) scoorde toen ook nog een keer. Inmiddels was het dus gewoon 3-1. En stonden de Canes flink achter. Dat ging niet goed!! En begon te twijfelen aan de Canes en hoopte stilletjes dat zij niet aan het "Feyenoord"-syndroom leden. We hadden namelijk voordat we weggingen van huis gezien op internet dat die met 5-1 van Ajax hadden verloren. Ook een beetje een dompertje niet? 2-1 is nog te accepteren maar 5-1? Dan is er toch echt was mee mis gegaan.

Maar afijn. Het was inmiddels voor de tweede keer pauze. En bij ijs hockey spelen ze drie keer 20 minuten. En toen was het ook al half vier en besloten we om maar richting het vliegveld te gaan. En dus hebben we de derde periode niet meer gezien. En maar goed ook, want het "Feyenoord-syndroom" was echt wel aanwezig bij de Canes. En verloren ook zij gewoon met 5-1! Hebben wij weer... Krijgen wij de kans om naar een wedstrijd te gaan, verliezen ze dik! Helaas het is niet anders.... Waarschijnlijk liep het net effe niet gisteren ;-)

Het incecken voor Erna's vlucht en de koffers inleveren verliep overigens wel heel voorspoedig. En inmiddels is Erna al weer veilig (en een uur eerder) in Nederland aangekomen! Denk windje mee, want een uur eerder is wel heel erg prettig op zo'n lange vlucht, niet waar? Het is toch altijd weer een hele rit terug. Vooral het 's nachts vliegen. Maar als dan de zit onverwacht wat korter wordt is dat alleen maar lekker. En zo is het hier nu ineens weer heel stilletjes. Connor had toen ik terug kwam van het vliegveld ook zoiets, van ik mis er volgens mij 1. En bleef nog even naar de deur turen. Maar helaas voor hem bleef die dicht.

Voor mij begint vandaag deel 2 van de cursus waar ik in juli mee begonnen was. Destijd was ik er niet mee door gegaan omdat ik dat baantje toen ineens had. Maar nu kan ik er dus weer mee verder en begint deze vandaag. En ik heb er reuze zin in (kuch kuch) Niet echt dus... Moet me er echt even toe zetten, ben ik bang. Maar wellicht als ik weer een beetje in het ritme zit, lukt het allemaal wel weer. Dus de komende vier weken weer naar school en me verdiepen in dit boek....

Photobucket

Mevr. Knoop, ik kom er weer aan!

Groetjes Petra

11 opmerkingen:

Annemiek zei

Leuk nog even gauw naar een wedstrijd. Leuke afsluiting van haar vakantie.

Ineke zei

Leuk, dat Erna die wedstrijd nog net even "mee pikte".
Wat zal mevr. Knoop blij zijn als ze je weer ziet!

Judith zei

Hoi Petra,

bedankt voor je leuke verslagen, van de dagen dat Erna bij je was!
Heb ze met veel vermaak gelezen en ook de filmpjes gekeken!
Ben zelf ook ooit in Florida geweest, dat filmpje van seaworld bracht een hoop herinneringen naar boven!!
Thanx!!

Petra zei

@ Judith
Graag gedaan hoor!

Erna zei

Succes bij Knoopie vandaag.

Erna

Anja zei

Wat leuk zo'n onverwacht wedstrijd-uitje. Succes en veel plezier bij Mevr. Knoop!!

Marchiena zei
Deze reactie is verwijderd door de auteur.
Marchiena zei

Dat was een leuke afsluiter om nog even een ijshockeywedstrijd mee te pikken.

Leuk dat je weer verder gaat met je studie. Ik hoop dat je weer in net zo'n groep als de vorige komt. Juf Knoop zal zeer verheugd zijn op je komst;)

Anoniem zei

hihi jammer dat Feyenoord syndroom he Peet? En dat je dat dan daar ook nog moet meemaken. Maar wel te gek he zo een wedstrijd. Alleen die sfeer daar in de States al. Daar is het helemaal anders dan hier daar zet je twee supportersgroepen gewoon bij elkaar. Hier moet de ene helft thuisblijven tis treurig daarom ga ik liever in de USA naar football, basketball of ijshockey wedstrijden. Ze kennen nog geen handbal daar maar daar kan je ook nog gewoon door elkaar heen zitten en niet met aparte vakken.

Maar toch leuk dat de buuv nog ff aan jullie dacht. Nu weer ff bijkomen en studeren meis.

Have fun

Soesterbergse Ron 5-1 hihi

Petra zei

@ Annemiek
Nou he, nog net zo even op de valreep.

@ Ineke
Knoopje was uitermate vriendelijk en we draaien weer helemaal mee na 1 daagje. Vandaag 1 test alweer.

@ Erna
Thanks

@ Marchiena
Er zit nog een dame van de oude groep nu in mijn klas, dus dat is wel leuk. Maar voor de rest allemaal nieuw. En er zijn er ook meer overgebleven dan bij onze groep in Juli. Maar wel andere typjes of nouja eigenlijk ook niet, ha ha ha. Ik had er vantevoren nog over gedroomd. Zo raar ;-)

@ Ron
Ja vreselijk he? (nouja jij vindt het vast helemaal niet vreselijk ha haha). Maar het Feyenoord Syndroom strekt tot helemaal in de USA! En ja wrijf het er nog maar een keer in 5-1 ;-)

Rita Meyer zei

Nou Petra, als je het niet erg vind ben ik heel blij dat de Sharks hebben gewonnen. Tenslotte heb ik 5 jaar in Sharks Territory gewoond :-).

Groetjes,

Rita, na 5 jaar San Jose Ca sinds ruim een maand weer in ons koude kikkerlandje!