dinsdag 3 november 2009

Okidoki Artichoke

En dat spreek je uit als Okiedokie artiesjokie. En dat, dat heb ik vandaag weer tig keer gehoord. Het is namelijk het stopwoordje van Mrs. Knott, a.k.a. Mevrouw Knoop oftewel Knoopie ;-)

Als ze iets uitlegt aan ons, dan zegt ze aan het eind steeds: Okidokie (pauze) Artichoke. Waarschijnlijk zegt ze dat ook tegen haar kinderen thuis en dus ook tegen ons. En ons, is nu ook weer een groep van dames van zo'n 35 tot zo ongeer 60 jaar. En ja, dat stopwoordje klinkt een beetje raar als je deze leeftijd hebt bereikt. Maar ik "krijg" het erbij, dus ik neem het maar tot me.

En misschien komt het ook omdat ik er nu weer "vers" inval en het me nu zo opvalt. En dat ik het bij de eerdere lessen geen eens meer hoorde. Maar vandaag had ik toch wel een "oh ja" momentje. Okidoki Artichoke, dat is een "Knoop-ding". Compleet vergeten!

Ze is ook wel lief hoor Mevrouw Knoop, want ze verwelkomde me heel hartelijk en vond het hartstikke leuk dat ik toch de lessen kwam afmaken. En bedeelde me met mijn oude plek in de klas. Met me zat er nog een dame uit de oude groep. Zij had twee lesdagen gemist en dat mag niet. Je mag er maar 1 missen en moest dus weer opnieuw beginnen. Ook een beetje balen voor haar, want ze moest voor een sollicitatie gesprek naar verweggistan en kon dat niet op 1 dag berijden. En miste daarom twee dagen, als ik het verhaal moet geloven.

Maar er is dus 1 bekend gezicht. Verder allemaal nieuwe gezichten. Tien nieuwe gezichten om precies te zijn. Er waren bij deze groep dus meer dames over dan bij die van ons. Moet zeggen dat mijn eerste indruk het idee geeft dat deze klas wat meer timide is dan de andere groep dames. Toen Knoopje de klas verliet om wat te gaan kopieren, was het niet gelijk een kippenhok, zoals bij de andere dames. Maar ja, het was pas dag 1 he? Vorige keer dacht ik dat ook.

Morgen hebben we al onze eerste test voor cijfers en wellicht veranderd daarmee ook het gedrag van de dames. Want dat is belangrijk niet waar? We gaan het zien. Zo, nu dan maar even wat gaan leren voor die test he ;-)

Groetjes Petra

6 opmerkingen:

Erna zei

Nou je kan er meteen vol tegen aan.
Gelijk leren en een test, hopelijk breng je het goed van af.

Succes vandaag.

(Van een uitgeslapen Erna Hihi)

Sandra zei

Succes met de studie! En eigenlijk hoop ik dat het wel weer een kippenhok wordt, vorige keer vond ik dat zulke leuke verhalen over al die dames die niet met de computer om konden gaan.

Yvonne zei

Succes met de test!

Petra zei

Succes met de test! Ha ha, okidokie artichoke, dat zeg je inderdaad tegen kinderen.

Marchiena zei

Nou de kop is er dus weer vanaf. Ik verwachtte wel dat Knoopie het leuk zou vinden dat je er weer bij bent. Wel gezellig voor je dat er toch nog een oude bekende bij zit. Je zal vast wel snel gewend zijn aan de andere cursisten. Succes morgen met je test.

Anja zei

Succes met het studeren en de test!