woensdag 1 december 2010

Nog wat meer...

Kerst!!! Ik ben gisteren na de koffie met de NL dames, naar een tuincentrum in Cary geweest en het was zo leuk! Ik had de camera mee en mocht eigenlijk gewoon overal foto's van maken. Nog leuker niet? Ik vergeet dit tuincentrum eigenlijk heel vaak. Omdat het aan een weg ligt waar ik eigenlijk nooit zo vaak kom. Ik was eerst over de buitenafdeling heen gelopen en daar zat een vinkje op 1 van de fonteinen. Hij wild wat drinken, maar het randje was net te hoog voor hem.



Daarna ben ik naar binnen gelopen.



En bij de ingang van de winkel was het al duidelijk kerst.



De bomen waren rijkelijk versierd....





Sommige een beetje te, als je het mij vraagt. Maar het viel wel lekker op!



Maar ze hadden ook sierlijkere spulletjes.





Deze keek me ook ineens aan.... Tussen alle ijspegels.





Deze zat er ook tussen....



En ineens hoorde ik deze ook achter me knagen. Ik stond wat kerstballen te kijken toen ik hem ineens links van me hoorde.





Ik schrok me rot. Al was hij wel lief. Net als deze...



Die midden in de winkel op een stoel lag te slapen.



Verder waren er veel sierlijke ballen.





En de kerstman (en vrouw)



Deze vond ik wel leuk, maar vond ik eigenlijk toch nog wel een beetje te duur, voor de leukigheid.



Net als de kransen die ze er verkochten. Hartstikke mooi voor op de deur. Maar deze bijv. kostte $140.-



En deze was over de $200,-..... Netjes laten hangen Petra!



Leuk vond ik ook deze borden...







Uiteindelijk is alleen de kerst"bal" in de vorm van een kerstman jas, mee naar huis gekomen. Het was zeker een geslaagd uitje in ieder geval. En zo komen we steeds een beetje meer in de stemming.





Was trouwens natuurlijk helemaal verkeerd gereden naar het tuincentrum en toen kwam ik langs deze schuur.



Vond het wel leuk versierd. Dat zie je niet vaak bij een schuur en het rood van de krans stak zo mooi af. Verderop stond ook deze oude truck, bij een kerstbomen verkoop plaats. Zo leuk gezicht.



Ik moest gewoon even stoppen om een foto te maken.

Uiteindelijk wist ik echt niet meer hoe ik bij het tuincentrum moest komen en ben ik helemaal door Cary gereden om bij de Cary Parkway te komen, waar ik uiteindelijk weer wist hoe ik verder moest rijden. Het is toch wat.....

Afijn ik kwam op mijn zoektocht ook nog langs Carpenter village. Waar altijd zo'n leuk oud winkeltje is. Als we naar het vliegveld rijden, komen we er altijd langs. En nu even gestopt om foto's te maken. Ik heb ze omgezet naar HDR foto's en toen een soort van oud gemaakt.







Terwijl ik foto's aan het maken was, kwam er een oudere man naar buiten in tuinpak en witte baard. Uit zijn broekzak bungelde een rode zakdoek. Hij vroeg me wat er zo interessant was om foto's van te maken. Dus ik vertelde dat ik al zo vaak langs gereden was en nu een keertje foto's ervan wilde maken en of dat dat goed was. "Be my guest, honey!", klonk er in een Southern accent. En ik hoorde hem bijna denken, wat moet ze nou met die foto's, hahaha. Maarja vond het effect zo wel grappig.
Vanavond vond ik bij een internet zoektocht dit artikel. Ze zitten er dus echt al jaaaaaaren! Wel grappig om te lezen zo.

Groetjes Petra

11 opmerkingen:

Kristel Holsbeek zei

Die kerstbomen zijn voor mij "te" behangen.
Hihi die poes ligt echt wel opgerold te slapen.
amai die kerstkransen vind ik wel duur hoor...

Jasmino zei

Wat een heerlijke foto's weer, Petra! Leuk idee om in het tuincentrum foto's te maken, ik vraag me af of dat hier ook zou mogen. Die kerstbomen zijn inderdaad wel erg vol daar, maar ze moeten natuurlijk de inhoud nog verkopen ;-)

De laatste foto's had ik op het forum al gezien, erg leuk! Die foto van die oude auto met de kerstboom in de bak is trouwens ook erg leuk in kleur! Wat een geweldige kleur heeft die auto ook. Schattig hoor! ZOu zo op een kerstkaart kunnen. Volgens mij moet jjij kerstkaarten gaan maken, ik bestel ze dan in het vervolg wel bij jou!

Aïda zei

Heerlijke kerstfoto's om zo mee in de stemming te komen.

Anja zei

Keer op keer geniet ik van je foto's!! Kun je ons, trouwe lezers, geen online fotocursus geven?
Leuk zo'n bezoek aan een tuincentrum in kerstsfeer.

Bibi zei

Poeh 140 voor een krans!
Mooie foto's weer:-)

Elke zei

Ik vraag me altijd af voor hoeveel honderden dollars er in die bomen hangt?! Persoonlijk hou ik meer van soberder.
Mooie foto's weer! Heb je er al eens aan gedacht om een fotoboek uit te geven?
En was je ook niet met een ander boek bezig, waar stukjes van je blog in stonden?

Petra zei

@ Kristel
Voor mij ook hoor.
De bomen en de prijs van de krans.

@ Jasmino
Ik heb het ook wel eens gedaan in NL hoor in een tuincentrum. Moet eerlijk zeggen toen niet gevraagd, maar ben ook niet tegen gehouden ;-)
Ik dit jaar voor het eerst voor andere mensen kerst kaarten gemaakt trouwens. Sommigen met hun portretfoto's maar ook voor iemand naar eigen idee.

@ Anja
Volgens mij maak jij ook best mooie foto's zo aan je blog te zien! Werkte jij vroeger niet bij een tuincentrum. Ik ging daar graag heen in NL. Vooral naar degene waar jij werkte ;-)

@ Elke
Ja.... staat nog steeds in de planning. Kom echt gewoon tijd te kort. Moet er eigenlijk gewoon voor gaan zitten.... Was al best ver met alle voorbereidingen, maar de indeling en spellchecker (ik heb alleen engels) blijven ergens hangen ;-)

Annemiek zei

Mooie foto's! Wat een leuke plekjes.

Ineke zei

Ohhhhh wat mooi weer, ik krijg steeds meer zin in kerst, zeker na al die mooie foto's.

Anoniem zei

Waarom zijn die kransen zo duur? Ik weet dat bloemen erg duur zijn in Amerika.
Weet je zeker dat er een boom staat tussen al die versieringen? :)
Joanne

Natasja Valentijn zei

Wat een leuk tuincentrum. Heerlijk om daar rond te struinen! Jammer dat ik zoiets hier nog niet heb kunnen vinden.
Je foto van de pickup met kerstboom is super!! Je andere foto's zijn trouwens ook waanzinnig. Ik ben een fan, maar dat wist je waarschijnlijk al...