zaterdag 6 augustus 2005

Farmersmarket

Vandaag zijn we naar de farmersmarket in Raleigh geweest. Hier verkopen ze vers groenten en fruit, maar ook leuke snuisterijen.

Image hosted by Photobucket.com

Image hosted by Photobucket.com

Image hosted by Photobucket.com


Zo zijn we er vandaan gekomen met heerlijke perzikken, die we eerst zelf mochten proeven. Er waren wel drie soorten. Nooit geweten. Een perzik was bij mij dus een perzik. Maar deze waren heerlijk zoet. Zo ook met de watermeloenen. Deze die we nu hebben gekocht was heerlijk. Alhans we hopen dat hij het zelfde gaat smaken. Zo leuk dat je overal stukjes fruit aangeboden krijgt. Ook waren er veel planten stalletjes. In weer een andere hal stond een man met hele mooie borden. Hij schilderde die allemaal zelf. Vond ze erg mooi en kreeg een kaartje van hem met daarop zijn website. Je kan er van alles op laten schilderen door hem. Hele vriendelijke man.Daarna tussen de groente weer door naar de auto. En toen zagen we deze jongens. Met een pick-up volgeladen. In de aanbieding "maiskolf"

Image hosted by Photobucket.com

Daarna door Raleigh zelf heen en dat vindt ik zelf niet zo'n mooie binnen stad. Alles ziet er een beetje sombertjes uit, maar de skyline is wel super. Zo vanuit het plattenland naar de kantoorgebouwen.

Image hosted by Photobucket.com

De laatste foto is van Capitol Boulevard in Raleigh. Aan deze weg zitten heel veel winkels en een shopping mall. Hier was dus ook dat ik de laatste keer in de spits helemaal rechts had voorgesorteerd, maar dus links af moest. Ongelooflijk dat er een 2 x vierbaans weg gewoon midden door de stad heen gaat. Wel makkelijk natuurlijk, want er kan een hele berg verkeer op, maar het is zo'n brede weg. Sta er elke keer weer versteld van wat voor een verkeer er rijdt.

Image hosted by Photobucket.com

Vanavond gaan we met Ron's werk naar een wedstrijd van de Carolina Mudcats. Ben heel benieuwd hoe het er tijdens zo'n wedstrijd aan toe gaat. Maar daar dus morgen meer over.

Groetjes Petra

6 opmerkingen:

Petra zei

Leuk, he, zo'n Farmers Market. Het is wel lang niet hetzelfde als de markt in Nederland, maar ook wel zo gemoedelijk. Hier verkopen ze ook brood en andere gebakken produkten.
Ben benieuwd of jullie meloen thuis ook lekker smaakt. Meestal koop ik dingen, die dan thuis toch niet zo smaken als wat we geproefd hadden.

Annemiek zei

Ik vindt het ook altijd leuk om rond te snuffelen op een Farmer's Market, lekker vers spul recht van de boer.

Anoniem zei

He Petra, laat ons zeker weten hoe de baseball wedstrijd is afgelopen, ik heb er zelf nog nooit een live gezien. Ik zou er graag zelf nog een meepikken zodra ik terug in Chapel Hill ben na de zomer. (Begin September)

Anoniem zei

Hee die borden zijn echt gaaf!! Heb je er een besteld?

Petra zei

Ze zijn leuk he, Marieke? Je kan hem helemaal laten maken hoe je zelf wilt. Vind ze wel errug leuk hoor.
Groetjes Petra

Anoniem zei

Nou zeker!!! Brengt me op ideeen....