zaterdag 13 augustus 2005

Honkbal en motoren bezigheden



Gisteravond zijn we naar een wedstrijd van de Durham Bulls geweest. Bij aankomst was het al een drukte van jewelste en ik kwam dus zomaar "The Bull" tegen..... Kreeg een dikke knuffel van hem en dat was even schrikken, zeker weten, ha ha ha

Image hosted by Photobucket.com

Vorige week bij de Mudcats was het al warm, maar nu was het echt super warm. Het was bijna geen doen om in het stadion te zitten. De zon was al onder, maar de hitte was enorm. Iedereen zat met bezwete lichamen de wedstrijd te kijken. Het was wel weer super om alles tijdens zo'n wedstrijd gade te slaan.

Image hosted by Photobucket.com

Image hosted by Photobucket.com

Image hosted by Photobucket.com

We zijn ook nog in de winkeltjes wezen kijken.

Image hosted by Photobucket.com

En ook heb ik mijn allereerste "Funnelcake" op. Deze funnelcake heeft een zeer hoog oliebollen gehalte. Alleen is dan de mix los in de olie gelaten zodat er een soort van sliertjes ontstaan. Heel apart toch weer. Bij de Durham Bulls was het een stuk drukker dan bij de Mudcats. Waarschijnlijk omdat deze ploeg op een hoger niveau speelt. Tussen de innings in werd je ook bezig gehouden en vooral met spelletjes voor de kinderen. Ook was er een hond, welke een soort van mascotte is van de Bulls, genaamd Lucky. Hij deed een soort van doggy dance, met twist en turn en sprong een paar keer over een honkbal knuppel. Wel knap hoor van de hond want er waren heel veel geluiden in het stadion. Later toen ik wat te drinken ging halen, kwam ik hem nog "live" tegen en het was een lieverdje hoor. Zijn baasje gaf me een foto van hem met daarop de link naar zijn website. Verder hebben we het niet gered om heel de wedstrijd af te kijken. Het was zoooooo benauwd en warm. Ben ook toen we thuis gekomen waren gelijk onder de douche gesprongen. Jeetje leek wel of ik in de sauna had gezeten ik was doorweekt.
De terugrit was trouwens ook nog wel spannend want we hadden "Miep" door gegeven dat we de snelste route naar huis wilde en Miep, zoals ze altijd is, gaf ze die ook. Met als resultaat, dwars door Durham. Nou is Durham vast een mooie plaats, maar niet langs de route die Miep ons gaf. Jeetje...... We kwamen letterlijk door de meest ongure buurten. En van de week hadden we met onze auto een lekke band gehad, en ik hoopte (smeekte) dat dat hier toch niet weer zou gebeuren. Maar gelukkig bleef dat ons bespaart. De volgende keer tikken we dus maar beter "meest gebruik van de snelweg" in bij Miep. Dit was namelijk niet zo'n succes.
Zaterdagmorgen hadden we een afspraak bij de Chrysler dealer waar we onze auto gekocht hadden. Het was tijd voor de 1e beurt. En ik kan niet anders zeggen dat ging supersnel! Binnen een half uur (met koffie en literatuur ter beschikking) stonden we weer buiten. Daarna had Ron afgesproken om zijn nieuwe motor op te halen. Na het behalen van zijn motorrijbewijs wilde hij toch wel heel graag ook een motor. In Nederland was hij hier al veel eerder over begonnen, maar toen heb ik hem daar telkens van weten te weer houden. Ik vind het namelijk een beetje eng om hem op zo'n scheurmonster te zien rijden.

Image hosted by Photobucket.com

Maar hij vindt het zo leuk. Dus zal ik het er mee moeten doen, ha ha ha. Hij heeft de motor in Noord Raleigh gekocht, dus het was best nog wel een ritje terug naar Fuquay. Zeker zo'n 40 minuten. En het was warm, heel warm. Hier rijden ze dus gewoon in t-shirtjes met korte broeken op motoren. Kan het wel begrijpen, want het is echt warm. Maar het is zoooo onveilig en ik heb ook tegen Ron gezegd, dat als ik hem zonder jas en zonder handschoen zie rijden dat ik dan de motor te koop op zet Ebay, ha ha ha. Een gewaarschuwd Ron telt voor twee ;-) Toen we in de winkel aankwamen stond de motor al klaar en ook zijn laarzen waren op tijd binnen gekomen. Ron heeft maat 48 dus die moesten besteld worden. Maar ze zaten perfect zei Ron. Verder kreeg hij een uitgebreide uitleg en konden we op pad. Op naar Capitol Boulevard. Dat was die "ene" weg..... Maar alles ging goed. Heb tijdens de rit naar huis, Ron steeds even "gefotografilmd". Dus voor de liefhebbers weer te bekijken ;-)

Image hosted by Photobucket.com

Op de weg naar Raleigh kwamen we langs het vliegveld. En net toen wij er langs kwamen vloog er een vliegtuig heel laag over. Dat heb je ook zo vaak bij Schiphol. Maar hier hadden wij het nog niet gezien en dit keer moest ik aan mijn moeder denken. Mijn moeder komt a.s. vrijdag hier naar toe voor twee weken en stilletjes hoopte ik dat ze al in dit vliegtuig zou zitten. Maar moet nog even geduld hebben tot vrijdag. Want dan gaan we haar ophalen in Raleigh !!!!

Groetjes Petra

9 opmerkingen:

Anoniem zei

WAUW Ron dat ziet er wel super stoer uit!!!!
Wel voorzichtig aan hoor.Wel warm al die kleding hihi
Kon helaas het filmpje niet bekijken op mijn werk .
Zal het morgen thuis even doen.

Doeiiiiiiiiiii vanuit de nachtdienst in Nederland,

Erna

Anoniem zei

Ron heel veel plezier op je motor!!

Groetjes en een prettig weekend!

Yvonne

Anoniem zei

Wat een gave motor!!!! En een heel cool kleurtje, lekker opvallend!!
Ron zal vast veel plezier ervan hebben!
Doe idd. maar wel voorzichtig ermee, vind het altijd gevaarlijke dingen!

XXX

Anoniem zei

hoi

wat een snel motortje zeg. nou petra nu jij nog achterop, even scheuren.

groetjes

ingrid

Nel zei

Inderdaad een keigave motor. Ik kan me wel voorstellen hoor dat je het reuze eng vindt.
Trouwens zo'n baseballwedstrijd is ook erg leuk om te zien. Mochten wij weer in Amerika komen, dan staat een wedstrijd hoog op ons verlanglijstje.

Annemiek zei

Wat leuk voor Ron die motor. Zelf vindt ik het maar griezelige dingen.
Leuk dat je moeder er binnenkort aankomt,alvast veel plezier gewenst samen.

Anoniem zei

Ron, ziet er super gaaf uit de motor. Heel veel plezier ermee en doe voorzichtig!!!!
Peet, ma zat dan niet in het vliegtuig wat je gefotografeerd hebt, maar je kan beginnen met aftellen.
groetjes
Karin

Anoniem zei

Knappe bike Ron,

Als we een keer overkomen kunnen we er mmoi op gaan touren hahaha

Groeten,

Edwin en Danielle

Anoniem zei

ooohh ik ben helemaal jaloers.
Wat een geweldige stoere motor.

En dat liedje bij het filmpje ook geweldig.