vrijdag 13 mei 2005

Broererig weertje

Gisteren was het een broeierig weertje hier. Had 's morgens afgesproken met Mariette en 's middags met Helma. Druk daagje dus. Maar wel heel leuk. Met Mariette ben ik op visite geweest bij Marion. Ook een Nederlandse vrouw die in Cary woont. Het was gezellig even lekker te kletsen over van alles en nog wat. 's Middags hebben we met zijn drietjes geluncht bij Lucky 32. Ik had een chicken sandwich besteld, maar er kwam me toch een groot hamburgerachtig broodje aan. En die was nog voor mij ook. Een hamburger broodjes dus met kip en frietjes. Wel erg lekker, maar had iets gezonders in gedachte, hi hihi....
's middags met de hondjes naar Helma geweest. Zij was bezig met het zwembad in haar tuin. Het was in de loop van de middag behoorlijk broererig geworden en er werd dus ook echt onweer voorspeld. Ik was nog niet net thuis en het begon al te betrekken. Aangezien Bearded Collies niet bekend staan als helden tijdens onweer was ik eigenlijk wel benieuwd hoe de honden zouden reageren. We zitten nu toch in een appartement van hout en het schijnt hier behoorlijk te kunnen knallen. In Nederland hadden Stacey en Connor geen last van het onweer. Maar de lucht werd hier nu wel heel donker. Connor lag lekker op het balkonnetje te dromen van zijn belevenissen bij Helma in de tuin. En toen kwam de eerste knal. Ik net doen of er niks aan de hand was en..... Connor bleef gewoon slapen. Daarna nog een knal en nog geen reactie. Stace was inmiddels wel naar binnen gekomen, maar gaf er ook niet veel om. En het knalde behoorlijk. Op een gegeven moment na knal zes, kwam Connor naar binnen gesukkeld en ging binnen verder met slapen. Inmiddels kwam het water met bakken naar beneden hier. Maar geen van de hondjes waren onder de indruk. Gelukkig, daar was ik heel blij om, want het was een behoorlijk buitje en er zullen er nog vele volgen de komende weken......
Groetjes Petra

http://www.beardie.nl

2 opmerkingen:

Petra zei

Zonder gekheid, joh! Het kan hier in Virginia flink spoken, maar ik heb het nog nooit zo'n hard onweer gehoord als in North Carolina.

Anoniem zei

Gelukkig zeg,dat de honden geen last hadden van het onweer!!!! Echte doorgewinterde zijn het!!!!