vrijdag 6 mei 2005

Buttermilk en Blindguys

Vandaag was een dag van de engelse woorden. Allereerst werd ik 's morgens vroeg gebeld door een meneer die ik de dag ervoor gebeld had en waarbij ik een boodschap in gesproken had om mij terug te bellen. Via via zijn wij aan zijn adres gekomen, omdat we graag houten luxaflex (blinds heten die hier) in ons huis willen en hij zou dat voor een redelijke prijs kunnen leveren werd ons verteld. Dus wilde een afspraak maken voor wat voor soort luxaflexs ze hebben en voor een schatting van de prijs. Afijn wij dus afgesproken voor volgende week en daarna moest ik dus Larry bellen waarna hij weer contact op zou nemen met de bouwer om er voor te zorgen dat het huis open zou zijn die dag. Nou dat gesprek liep echt heel hilarisch. Ik vertelde hem dat ik een afspraak had gemaakt met de "Blindsguy" De wat, vroeg Larry? De Blindsguy, zei ik nog een keer, niet realiserende wat ik nu eigenlijk zei. Is he blind, vroeg Larry. Huh? Blind? vroeg ik.
Nee de guy from the Blinds. Nou het gesprek liep dus voor geen meter. Maar uit eindelijk begreep Larry mij en ik begreep waarom Larry mij niet begreep. Heb er achteraf heel erg om moeten lachen. The Blind guy who does the Blinds. ;-)
's Avonds had ik in de planning om aardappel puree te maken. Want ik heb nog niet echt lekkere aardappels gevonden hier. Dus ik doe de melk en het water in de pan en ga aan de sla beginnen. Terwijl ik aan die aan het snijden ben, kijk ik even in de pan en dat ziet me er toch een partij raar uit. Gatver dacht ik, die melk is helemaal niet goed meer. Dus weggegooid, pan afgewassen en nieuw pak melk uit de koelkast getrokken. En doe weer water en melk in de pan en ga verder met de sla. Een paar minuten later kijk ik weer en weer ziet het er niet uit. Hoe kan dat nou dacht ik? De melk weer helemaal geschift. Ik ruiken aan het pak waar op stond fatfree Buttermilk en naar de datum gekeken. Nou rook wel wat zuurdig maar de datum was goed. Dus ik wat melk in een glas gedaan en heel voorzichtig geproefd. En smaakte eigenlijk heel goed. Het leek eigenlijk wel karnemelk.......Jeetje Buttermilk is karnemelk. Vandaar dat het niet zo lekker ging toen het warm was. Dus geen aardappel puree vanavond.
Gelukkig had ik nog een zakje met aardappeltjes die ik kon bakken waarna het avond eten gered was.
Groetjes Petra

http://www.beardie.nl

3 opmerkingen:

kastelke zei

Mijn man komt van Limburg, ik van Antwerpen. En ook wij hadden in het begin dat we elkaar leerden kennen zo'n misverstand: wat zij botermelk noemen, noemen wij karnemelk. Botermelk is bij ons een soort van dikkere pap die eerder zoet smaakt. Men gaf dat vroeger wel eens tussendoor aan de baby's. En karnemelk is bij ons zuur van smaak.

Annemiek zei

Het blijft wel lachen bij jullie, de blindman :-)

En Elke, ik zuid-Limburg werkte ik met een paar Belgen, waar ook wel eens een grappige spraakverwarring door ontstond.
Annemiek

Anoniem zei

hahahaha Peet het verhaal van die Blind Guy had je me al verteld, maar van die Buttermilk was vlak nadat we me elkaar gesproken hadden. Wat zal jij raar gekeken hebben :-))

Groetjes Yvonne