zondag 22 mei 2005

Wat een heerlijk weekend

Wat een heerlijk weekend hebben we gehad zeg. Net of we twee dagen op vakantie zijn geweest. Zo heerlijk. We zijn zaterdag morgen vroeg vertrokken richting Morehead City. Het was geweldig want "Miep" wist de weg en konden we zo naar de kust rijden. Nou was het de highway 70 als maar rechtdoor, tot dat je zee zag, maar dan toch.... Ze deed het geweldig. Het was ongeveer 2 uur en drie kwartier rijden. Toen we aankwamen was het nog behoorlijk bewolkt. Dus besloten we een stukje verder te rijden naar het plaatsje Stacy. Vonden we wel leuk ;-) De weg naar Stacy ging helemaal langs de kust en het was prachtig rijden.
Image hosted by Photobucket.com Image hosted by Photobucket.com
Vanaf Stacy kwamen we op de terug weg langs Harkers Island. Hier gaan de bootjes naar Cape Look out light house. Daar er nogal een knap briesje stond en we in een ienie bootje moesten met de hondjes hebben we toch maar bedacht dat we dat nog maar es een ander keertje gaan doen als er wat minder wind staat. Maar we hebben de vuurtoren wel vanuit de verte kunnen zien.

Image hosted by Photobucket.com

Zie mij hier bedenkelijk naar het kleine bootje kijken....

Hier Stacey en Connor bij het uiterste puntje van Harkers Island naar Cape lookout. In de verte zie je de vuurtoren staan.

Hoe bedoel je vrouwtje "te veel wind" Wij zijn als Zeeuwtjes toch wel wat gewend.....

Image hosted by Photobucket.com

Vanuit Harkers Island zijn we over de brug naar Atlantic Beach gereden. Atlantic Beach ligt op een eiland voor Morehead City. Hier zijn we naar Fort Macon geweest. Inmiddels was de zon volop aan het schijnen en hebben we daar lekker op het strand gezeten.

Stace aan het strand van Fort Macon.

Langs dit uiterste puntje is een drukke vaarweg naar de havens van het vaste land. Genoeg te zien dus.

Image hosted by Photobucket.com

Op de parkeerplaats van Fort Macon zagen we een aantal oldtimers. Waarschijnlijk was er een tour ook op die route.

Daarna zijn we bij ons hotel wezen inchecken. Onderweg kwamen we een leuke winkel/fishing boat tegen......

Image hosted by Photobucket.com Image hosted by Photobucket.com

Na het inchecken zijn we naar Emerald Island gereden. Emerald island ligt naast Atlantic Beach en heeft dus ook prachtige stranden. We zijn naar een public beach geweest. Het mooie van deze public beach toegang was dat het een soort van houten brug over het duin had en boven op een deck met een picnic tafel en een water aansluiting. Daar hebben we lekker op het deck gezeten met uitzicht over het hele stand. Voor ons waren er een aantal surfers bezig waar we heerlijk naar hebben zitten kijken. Kunstig toch hoe ze op hun plank over de golven surfen.

Image hosted by Photobucket.com
De volgende dag zijn we langs de kust richting Wilmington gereden. Zo kwamen we door de Marine Basis Lejeune, net voor Swansboro. Voordat je deze weg op mag wordt je gecontroleerd.
Je rijdt echt over militair gebied en langs deze weg zie je dus veel van deze borden.
"Tank Crossing" Betekent dit bord en die Tanks waren er dus ook. Al bleken deze al een tijdje stil te staan ;-)
Image hosted by Photobucket.com
De weg naar Wilmington was heel leuk om te rijden. Je rijdt vlak langs het water en komt over mooie bruggen met een prachtig uitzicht.
Image hosted by Photobucket.com Image hosted by Photobucket.com
Ook kwamen we Jaws tegen....., maar Stace en Connor waren niet onder de indruk.
Image hosted by Photobucket.com
Op de weg naar Wilmington kwamen we langs Topsail Island. Hier hebben we lekker aan het strand gezeten. Het was er prachtig en niet zo druk. Dusssss...... rennen maar.....
Image hosted by Photobucket.com Image hosted by Photobucket.com
Het was er echt heerlijk rustig en een prachtig strand. We hebben er een heel stuk met de hondjes langs het strand gelopen. En lekker op het strand gezeten.
Vanuit Topsail zijn we weer naar huis gereden. Goh wat is dat toch lekker dat al dit moois op een twee en half uur rijden van Cary ligt. We zullen zeker vaker naar dit mooie stuk van Noord Carolina gaan.......
Groetjes Petra

Anoniem zei

Jullie boffen maar, wij hebben de regenjas en plu wel nodig gehad hoor.
Het was weer eens echt Hollands weekendweertje.
Maar niet getreurd de zon schijnt nu ook al hier.
Jullie zijn wel lekker uitgewaaid en hebben toch een beetje Zeeuws gevoel gekregen. Heerlijk toch zo'n weekend aan het strand. Gelukkig dat Miep de weg wist.

Groetjes uit Zierikzee.

kastelke zei

De (zee)hondjes gaan gedacht hebben dat ze terug in Zeeland waren!
Lijkt me een heerlijk ontspannen uitstapje te zijn geweest!
En ook hier worden de vooruitzichten beter: donderdag tot 26°! Alleen hebben wij geen zwembad in onze achtertuin... maar jij wel!

Anoniem zei

Zo we hebben kunnen lezen en zien aan de foto's hebben jullie een leuk weekend gehad. Lijkt inderdaad wel dat jullie op vakantie waren. Bij het surfen kreeg je geen kriebels Peet, want in het (grijze) verleden heb je deze sport natuurlijk ook gedaan.
Groetjes, Karin

Wat een lekker weekend hebben jullie gehad. Wat gaaf dat filmpje werd er wel een beetje emo van.
Wat word stacebeest donker zeg!!!!!!Heerlijk dat ze lekker hebben kunnen rennen en plonzen.

Doei Doei Erna

Anoniem zei

Wat een heerlijk weekend hebben jullie gehad zeg. Ziet er echt super mooi en gaaf uit daar. En wat zullen de heren lekker genoten hebben van het plonzen.
Super foto's weer......echt helemaal geweldig.

O ja groetjes Nancy :-)
Hoorde nog bij m'n stukje;-)

hoi

leuk weekend gehad zeg. het lijkt wel of jullie een week weggeweest zijn. de honden zullen nu wel een beetje heimwee weer hebben naar de zee. groetjes

ingrid

Annemiek zei

Leuk zo'n weekend, en zo te zien hebben Stacey en Connor het ook heeeel leuk gehad.

Petra zei

Ziet er prima uit, dat strand! Het is hier net iets noordelijker toch nog te koud. Ligt Moorehead dicht bij de Outerbanks? Hier rijdt iedereen met OBX stickers op hun auto's, wat voor "Outerbanks" staat. Ook wij hebben een timeshare in Duck, maar maken er nooit gebruik van.

Moorehead is inderdaad aan de zuidkant van de Outerbanks. En inderdaad hier ook heel veel OBX stickers op auto's.
Vindt het er wel erg mooi hoor. Prachtige stranden. Mijn "Zeeland gevoel" is weer helemaal bevredigd ;-) Zag wel duidelijk dat Topsail in 96 getroffen is door een orkaan. Veel nieuwbouw dus daar. Maar ook een heel mooi strand !!
Petra

Anoniem zei

Jullie hebben zo te zien heerlijk genoten van een weekendje aan zee en de boys hebben zich weer eens lekker uit kunnen leven :-))
Zeker voor herhaling vatbaar zou ik zo zeggen ;-)

Trouwens Peet nu nog maar 8 nachtjes slapen...............

Groetjes Yvonne

Anoniem zei

Wat een geweldige foto's!! Jullie hebben er echt van genoten!! Fijn dat ze nog lekker konden beachen daar!!!!
Weer een erg hoog jaloezie gehalte!!!