zondag 27 maart 2005

Inkoopdag

Vanmorgen zijn we voor het eerst wezen shoppen in de supermarkt. We waren hier wel es eerder geweest, maar toen hebben we ons niet zo bezig gehouden met wat voor "Nederlandsachtig" eten ze hier hebben. We zijn bij de Harris Teeter geweest en deze supermarkt zit aan de overkant van het appartement. Toen we binnen kwamen liepen we al gelijk tegen de bloemkool aan. Ron's favo prakkie, zeg maar ;-) Dus dat beloofde veel goeds. Verder zag het er super uit en wat een keus. Onwijs veel groentes en fruit. Dat gaat helemaal goed komen! Natuurlijk ook veel lekker Amerikaanse dingen gezien en de vele verschillende limonades. Zelf vindt ik dr. Pepper altijd lekker, maar in NL hebben ze die niet in light. Hier dus wel.Verder tig soorten cola en allemaal 2 liter flessen. Ook hebben we ons vermaakt op de vleesafdeling. Hele hompen liggen er bij. Maar ook dus varkenshaasjes, kipfileetjes. Dus ook dat gaat goed komen. Over het algemeen vielen mij de prijzen heel erg mee. Net als in NL.
Het mooiste was toen we bij de kassa aankwamen. De cassierre, neemt dan je kar over en zij haalt alle boodschappen uit je kar. Ideaal. En dat is nog niet alles aan het eind van de kassa stonden twee mensen en die pakken alles voor je in en zetten het weer in het karretje. Wat een luxe......... Ze vroegen ook nog, gaat het vandaag lukken om deze boodschappen in de auto te krijgen anders liepen ze even mee? Nou van zoveel service viel mijn mond open, dat ik snel maar "nee hoor, dat lukt wel" zei om ze nog niet meer te belasten....... Wat een pret zeg!!
Daarna zijn we de huurauto uit Washington bij het vliegveld in Raleigh in wezen leveren. Ook dat verliep vlotjes. Toen we gisteren hier aankwamen stond onze tijdelijke auto al bij ons appartement. Dit is voorlopig voor twee maanden onze auto tot we onze eigen wagen gekocht hebben. Leuk kenteken he?

Image hosted by Photobucket.com

Toen zouden we naar de Petsmart gaan even kijken voor hondenvoer. Hier in NL had ik altijd brokken voor ze van Proplan en die hebben ze hier ook. Maar ik geef ze 's avonds altijd ingevroren versvlees.(die ik overigens wel ontdooi voor ze hoor ;-) ) Dus wilde ik weten of ze dat hier ook hebben. Maar helaas hadden ze het niet. In de Petsmart liepen allemaal honden wel een stuk of 30. Het bleek dat ze een soort van herplaatsingsdag hadden. Er waren allemaal honden die een nieuw baasje zochten. Nou ik wilde ze natuurlijk allemaal meenemen, maar dat gaat nou eenmaal niet. Wel een leuk plan dat ze zo hun best doen voor het herplaatsen van deze hondjes.
Onze schatjes zaten in de auto en kregen natuurlijk weer de leukste opmerkingen. Echt heel leuk hoe ze reageren op onze honden. Ook 's morgens bij het meertje hier bij het appartement kregen we weer leuke opmerkingen van de joggers. Ik heb trouwens nog nooit ergens zo veel joggers gezien 's morgens als hier in Amerika. Dat is echt een volkssport volgens mij! Oude mensen jonge mensen echt heel divers. Wie weet lopen wij hier straks ook een rondje meer.... In ieder geval hebben wij dat vanmorgen ook gedaan, maar in een iets langzamer tempo ;-)
Daarna hadden we afgesproken met Andy een collega van Ron. Hij woont in Fuquay Varina, een paar plaatsjes verderop. Het is een vrij nieuwe wijk en we hebben even een rondje gelopen door zijn wijk. Andy is echt altijd heel vriendelijk en behulpzaam. Het was leuk hem weer even te zien en te zien waar hij woonde. Hij heeft het huis echt heel leuk ingericht en een hele mooie tuin.

Image hosted by Photobucket.com

Op de foto waar de auto op staat zie je zijn huis. De tuin grenst aan een soort van bosrand, dus lekker vrij. Leuk om zijn huis nu in het echies te zien. Hij heeft ons daarna meegenomen om andere nieuwbouwwijken te gaan bekijken. Zo aardig van hem om tijd voor ons vrij te maken. Het was leuk om al die wijken te zien. Er waren ook huizen waar je in mocht en we hebben onze ogen zitten uit kijken. Wat een keukens..... en woonkamers. Prachtig hoor!!! Dat wordt echt nog een moeilijke keuze. Eerst gaan we nu even kijken in welke plaats we eigenlijk willen gaan wonen. Een beetje sfeertjes proeven, zeg maar. Morgen gaan we naar Holly Springs om daar een rondje of wat te rijden. Heb op het internet leuke huizen gezien, dus die wilden we even gaan opzoeken. Had er trouwens ook 1 gezien in de plaats waar Andy woonde. Dus wij er heen ligt het huis aan de highway. Oei....Soms moet je dus echtgaan kijken, want met foto's alleen wordt je flink genept. Want het huis was prachtig, maar de ligging een stuk minder. En de foto's op het internet, lieten dat mooi niet zien......
Toen we net thuis waren en we even "geskyped" hadden met Nederland, kwamen er andere collega's van Ron. Ronald, Yvonne en John. Leuk!!!. Ronald was tegen kerst ook bij ons op visite geweest in Zierikzee toen hij over was. Zijn zus heeft ook Beardies en werkt in Zierikzee, dus die kende we ook.(en zij leest ook dit blog, hi hi hi) Leuk om hem nu hier weer te zien. De honden hadden ook zo door dat hij een Beardiekenner was, want Stace was niet bij hem weg te krijgen. Met speeltjes en alle andere fratsen probeerden zij zijn aandacht te krijgen. Uiteindelijk ging Stace voor hem liggen slapen.....Leuk!

Image hosted by Photobucket.com

Heb ook nog wat foto's van de woonkamer/keuken van het appartement gemaakt zodat het wat beter zichtbaar is. Kunnen jullie gelijk mijn computer plekkie zien. Ron had ook nog van die boxjes vanochtend gekocht bij de Walmart. Zodat we hier cd/dvd-tjes en radio kunnen luisteren via de laptop.
Image hosted by Photobucket.com Image hosted by Photobucket.com

Groetjes Petra

http://www.beardie.nl

10 opmerkingen:

Anoniem zei

Voorwat die shopjes betreft,dit kan ik mij nog goed herinneren toen wij in Amerika waren.Echter ook in Toronto(Canada) gebeurde dit ook in diverse shopping-centra.
Zouden ze wat mij betreft hier ook in mogen voeren!
Wat mij weer opvalt is hoe schoon die straten weer zijn.Men hoefde ook toendertijd niet het lef te hebben om b.v.asbakken op straat leeg te gooien of papier,want men had zo een fikse boete!
Nog steeds geniet ik van je verhalen Petra (knipoogje) groetjes

Netty

Anoniem zei

Ik ben wel eens benieuwd hoeveel mensen er je blog lezen, volgens mij zijn het er aardig wat! Leuk dat iedereen zo meeleeft, het lijkt wel een beetje op een reality soap van The Gloriefamily! hahaha
Leuk om mijn broertje te zien op de foto ;-)

groetjes Mariet

Ps Als wij in die Amerikaanse supermarkten lopen dan voel ik mij net een kind in een snoepwinkel, alleen al die heeeeeeerlijke ontbijtartikelen en natuurlijk donuts in alle soorten en smaken yammie

Anoniem zei

Hoi Peet,

Je bent er nog maar net en je maakt al heel wat mee :-))
Vind al je verhalen ook erg gezellie hoor!!!
Ben erg benieuwd hoe het verder gaat met de huizenjacht. Als je gaat kijken moet je natuurlijk wel je digi meenemen, zodat wij ook mee kunnen genieten en beslissen..hihi grapje hoor;-)
Ik ga weer verder met eispaatjes zoeken:-)))
Doeidoei
Yvonne

Anoniem zei

Hallo Hallo

Geweldig om je verhaal te lezen.En gelukkig dat ze bloemkool hebben.
Leuke wijk daar waar Ron zijn collega woont. Grote huizen zeg.
Maar wat staat er nou op dat nummer bord?

Knuffel voor Stacey en Conner

Liefs Erna

Anoniem zei

Dag Petra,

Zo, de Big Move zit erop en is goed verlopen, zie ik. Ik vind het leuk zo af en toe mee te lezen hoe het hele verhuiscircus voor jullie verloopt. Voor ons lijkt dat nog ver weg (eerst dat huis kwijt raken, hè), maar dat leek het voor jullie een paar maanden geleden waarschijnlijk ook. Ik krijg er in ieder geval wel steeds meer zin in. North Carolina here we come :-)
Groetjes,

Anoniem zei

Nou Peet en Ron, jullie sjouwen al heel wat af. Het ziet er allemaal heel mooi uit hoor, en jammer dat ze geen Duck verkopen in de States. Ik kan wel wat opsturen hoor :-D
Maar ehh, inderdaad, wat staat er op het nummerbord, kan het helaas niet lezen.

Anoniem zei

Ik vind die auto veel leuker als die nummerplaat. Wil toch wel weten wat er staat, eigenlijk.

Anoniem zei

Hai,

Volgens mij staat de naam van de zaak erop; Madern 3(3e auto van Madern?)

groetjes Mariet

Petra zei

Mariet heeft de gratis BBQ bij de Glories gewonnen, ha haha ;-)

Anoniem zei

YES!