dinsdag 15 maart 2005

Lieve Rootjemee

Vandaag kreeg ik een telefoontje van Yvonne. Triest nieuws. Romee, hun Beardie, en Stacey's en Connor's vriendinnetje was overleden. Plotseling en geheel onverwachts. Ik ben er echt kapot van. Had gisteren al gehoord dat ze ziek was, maar dat ze het echt het niet zou redden, wilde ik niet aan denken. Zo'n lieverd....... Romee en Stace waren altijd zo lief samen. Vorige week hadden we nog met zijn allen in de sneeuw zulke pret gehad.....
Het is niet eerlijk. En dan Ton en Yvonne en Ayla.....
Het is onwerkelijk.... Ik zit de hele middag te staren en te stamelen.... Kan het gewoon niet geloven.

Image hosted by Photobucket.com

"Ik heb vanavond een ster uitgekozen,
Voor ons vriendinnetje die moest gaan.
Een ster voor haar, die was zo bijzonder,
dat deze ster eigenlijk alleen moest staan.

Nu kijk ik naar de sterren
en huil ik tot de maan.
Dan straalt daar weer de ene ster

en ben je eigenlijk nooit weggegaan"

3 opmerkingen:

Anoniem zei

Petra, het is altijd zo vreselijk triest als je zo'n trouwe vriend moet afgeven... Maar dat verdriet weegt niet op tegen al de warmte die je van zo'n beestje hebt gekregen.
Het is een hele mooie tekst die je schrijft. Krijg er de tranen van in m'n ogen...
In deze periode van afscheid nemen, reken je er niet op dat je definitief afscheid neemt van sommigen...
elke

Anoniem zei

Wat een prachtige tekst Petra.
Zit hier alweer te janken voor de computer.
Het is zo onbegrijpelijk dat dit is gebeurd.
Sterkte.
Erna

Anoniem zei

Lieve Petra,

Bedankt voor je mooie gedichtje!
Jullie afscheid vinden wij al heel moeilijk, maar dit afscheid van Romee is zo plotseling bijna niet te beschrijven.....echt voor altijd, definitief en het doet heel veel pijn...
Bij het kijken naar de sterren hebben wij nu vele mooie herinneringen Maar die ene schitterende ster zullen we altijd in ons hart meedragen.
Liefs Yvonne