dinsdag 1 maart 2005

papieren massa

Vandaag was mijn taak om alle papieren massa, dus de opzeggingen en allerhande correspondentie na te lopen. Hebben begin januari tig brieven naar verzekeringsmaatschappijen e.d. gestuurd met opzeggingen en verzoeken tot royement. Helaas gaat het bij dat soort bedrijven erg langzaam. Maar zes weken later en dan nog niks horen, is gewoon traag, al zeg ik dat als oud-verzekeringsmaatschappij medewerkster..Had vorige week nog een aanvaring per telefoon omdat de inzittende verzekering doorliep van onze auto verzekering die al geroyeerd zou moeten zijn. De man aan de andere kant van de lijn bleef volhouden dat het geen pakket verzekering was en dat ik die dan weer schriftelijk moest op zeggen. Deze verzekering had ik destijds nog zelf ingevoerd, en wist zeker dat het een pakket was. Maar "meneer Kribbig" bleef volhouden van niet. Dus had ik pech en ook al hadden we geen auto we hadden er wel een inzittende verzekering voor. Tjsa, kon me er nog steeds niets bij voorstellen. Het bedrag wat betaald moest worden was 8 euro voor een heel jaar. Ik vroeg hem om de rekening toch even terug te boeken. Maar "kribbigje" werd pissig en kon niet voldoen aan mijn verzoek tot fraude. Fraude ???? Tjemig wat een dramatische benadering. In principe kreeg ik nog zeker wel 0,50 cent van hen, over fraude gesproken. Uiteindelijk heb ik gevraagd naar zijn baas, omdat "pissigje" onvermurmbaar was. "Die was op de wintersport", zei hij nog pissiger. Lekker zeg, en ondertussen werd ik ook pissig. Was daarna erg kort en wenste hem de ha(r)telijke groeten en wellicht tot niet ziens. Tot mijn volle verbazing kreeg ik een paar dagen erna een terugboeking binnen van de inzittende verzekering...... Misschien had hij toch het licht gezien en het boeltje op mijn verzoek toch geroyeerd en wellicht toch wel geen "fraude" gepleegd gezien het feit dat de autoverzekering er ook niet meer liep.
Zo moest ook ik de onroerendgoed belasting die we zojuist hadden ontvangen gaan regelen. Was er al bang voor om te gaan bellen gezien ook dit vast weer schriftelijk zou moeten gebeuren. In Zierikzee zit daar gelijk de hondenbelasting bij en de kosten voor de rolemmers. Aangezien wij hier na eind maart geen rolemmers meer aan de kant van de weg gaan zetten of honden zullen uitlaten, zou het prettig zijn als de resterende maanden verrekend zouden worden. Met lood in mijn schoenen belde ik de gemeente. Ik kreeg een vrouwelijke belastingsambtenaar aan de telefoon en vertelde dat we gaan emigreren en als ik dit schriftelijk zouden moeten indienen we waarschijnlijk al lang en breed in Amerika zouden zitten als het hier behandeld zou worden. "Ohhhhhh", zei de mevrouw aan de andere kant van de lijn, "Amerika, daar woont mijn zus ook" Oh wat leuk zei ik. Weet je wat zei de mevrouw, blijft u aan de lijn dan verreken ik het gelijk. En zo bleef ik hangen. Twee minuten later hoorde ik het nieuwe bedrag, dat 300,- euries lager was!!! Goed he. Ze moest het nog even aan haar chef voor leggen maar van de week kwam er een nieuw voorstel bij ons in de bus. Geweldig wat een geluk dat haar zus ook in Amerika woonde. Californie nog wel liefst. Ze wenste me veel geluk in Amerika en mocht het niet wennen, wat zij niet verwachtte, kon ik altijd terug naar Zierikzee, toch? Precies mevrouw, bedankt voor uw medewerking. Even later belde ze terug en vertelde dat haar chef het goed gekeurd had en dat er binnen een paar dagen een nieuwe aangepaste rekening zou volgen!!! Wat een service. Misschien moest ik haar eens voorstellen aan "meneer Pissigje" van de inzittende verzekering ;-)
Groetjes Petra

http://www.beardie.nl

Geen opmerkingen: