woensdag 2 maart 2005

Sneeuwpret

Vanochtend was hier alles wit en de sneeuwbuien waren nog in volle gang. Werd dus ook wakker van een piepende Stace. M.a.w. kom uit je bed er ligt sneeuw, vrouw. Vind het zelf ook altijd heerlijk om met de honden in de sneeuw te lopen. Dus snel aangekleed en lekker met de hondjes naar buiten.

Wat een pret kun je als hond niet hebben met een stok. En dan natuurlijk allebei die ene stok willen hebben. Connor is wat dat betreft een volhoudertje en moet en zal de stok willen hebben.

Hieronder zit hij dan ook triomfantelijk met zijn stok te wachten, tot dat Stacey hem weer van hem af zou willen pakken. Leuk spelletje!!

Even poseren moet ook altijd van vrouwtje als er sneeuw ligt, dus om mij te plezieren gaan ze er dan netjes voor zitten.

Dikke pret ook met de honden vriendjes die ze tegen komen tijdens onze wandeling. Even lekker neuzelen met Bikkel de Beagle

Wat een lief koppie he?
Toen we terug kwamen van onze sneeuwwandeling heb ik weer even voor Eskimo gespeeld want elke dag vriest nu onze vijver dicht. En aangezien wij onze vijverijsvrijhouder gedoneerd hebben aan de milieustraat, hak ik elke dag met de bezemsteel een gat in het ijs. Gisteren toen er wat sneeuw op de vijver lag, dacht Stace dat hij er wel over heen kon lopen. En bleef tot mijn schrik ook nog es in de midden staan, met een hoofd, van kijk es wat ik kan. Ik hoorde het ijs kraken en gelukkig liep hij er toen ook van af. Soms is het echt duidelijk dat hij Belgisch bloed in hem heeft........
Het schijnt dat wij hier in Zierikzee nog maar een klein laagje hebben. In het Noorden van het land liggen pakken sneeuw van wel 30 cm. Oostenrijkse hoogtes, naar mijn idee. Half Nederland is dus ook ontregeld. Leuke plaatjes van de sneeuw in Nederland zijn hier te vinden. Het tweede filmpje vond ik leuk om te zien. Echte Hollanders aan het woord.
Hier sneeuwt het nu ook nog steeds. Dus er komt steeds een laagje sneeuw bij. Voor aanstaande vrijdag hebben ze het over temperaturen van -8 tot -15 graden. Zo er een elfsteden tocht in zitten?
Groetjes Petra

Http://www.beardie.nl

2 opmerkingen:

Anoniem zei

Ben ik jaloers... Heb net op AllesAmerika gelezen, en nu bij jou: allemaal dikke pakken sneeuw. De kinderen hebben hier een dag vrij, maar er valt slechts af en toe van die flossige sneeuw, tja, met enige verbeelding zie je dat er witte stipjes tussen het gras liggen. :-(
Knappe foto's van je honden, Petra! Ook onze Nizinny (Dusza) houdt heel veel van sneeuw.
Elke

Petra zei

Leuk, die hondjes! Brynna, onze Brittany, heeft de winter van haar leven, er ligt bijna de hele tijd sneeuw en ze eet de sneeuw en het ijs van het smeltwater. Het maakt wandelen met haar wel een "stop and go" evenement!