donderdag 22 juni 2006

Als de brandweer

Vanmorgen was ik aan de wandel met de hondjes en opeens 1 brandweer wagen met loeiende sirenes, toen nog 1 en nog 1. Alledrie stopten ze twee huizen verder dan waar ik liep. Daarna een ambulance met sirenes aan en 3 politie wagens. Ik had echt zoiets van jeetje wat kan er nou daar zijn? Ik liep er net nog langs en volgens mij lag dit huis en eigenlijk deze hele wijk nog op 1 oor. Maar na het passeren van 7 auto's met knalharde sirenes aan was iedereen nu "lekker" vroeg wakker. De honden hadden ook zoiets van moet dat allemaal zo hard? En ik stond gewoon perplex. En dacht dat het vast een oefening was. Want er was niks raars te bekennen aan dat huis. Tot de garagedeur open ging en twee brandweermannen met een in de brandstaande wasmachine of droger naar buiten kwamen rennen. Oeps, toch wel wat aan de hand. Je ziet hier langs de weg wel eens bordjes staan van bedrijven die drogers schoonmaken. Er staat dan op "dirty dryers, cause fires". Maar had daar nooit zo bij stil gestaan. Hier zit in een droger een soort van uitschuif roostertje, die je altijd moet schoon maken. Maar waarschijnlijk was die mevrouw van dat huis het een paar keer vergeten. Want dit was echt "fire, caused by the dryer". Goed dan toch dat de brandweer er snel bij was. Want in die houten huizen, fikt het natuurlijk wel erg snel. Afijn ik wakker, de hondjes wakker en de rest van Sunset Ridge ook wakker, hi hi hi.....
Daarna was het koffie drinken bij Jessy vanmorgen. Was weer gezellig even bijbeppen. Op de terugweg wilde ik even wat dingetjes nog halen bij de Walgreens. Walgreens is een soort van Kruidvat winkel. Heb altijd wel weer iets extra's dan waar ik voor naar binnen ging. Maar eenmaal bij de kassa wil ik mijn pasje pakken om te betalen en dat vakje is leeg in mijn portemonnee. Voelde me helemaal naar worden en kreeg gelijk een zweet aanval. Probeerde supersnel te denken waar die nou moesten zijn. En zo raar het leek wel stroop in mijn bovenkamer. Ik kon het echt niet bedenken. Gelukkig had ik mijn Nederlandse pasje nog en heb dus daar mee betaald. Maar ondertussen kreeg ik het steeds warmer. En terwijl ik mijn aankopen naar de auto droeg bedacht ik me dat ik op de huldiging van de Hurricanes mijn hele portemonnee niet mee wilde nemen. Maar de pasjes niet in de auto wilde laten liggen en ze los in mijn broekzak had gedaan, maar bij terugkomst bij de auto die avond voordat ik weer ging autorijden uit mijn broekzak had gehaald. Want ik was bang dat ze zouden knakken. En ze daarna in de auto had gelegd. Maar waar ook alweer? Ik snel in de auto gekeken, maar zag niks. Dus dacht dat Ron hem al had opgeruimd en dat hij vast veilig thuis zouden liggen. Dus "als de brandweer" naar huis. Goh wat voel je je dan ongemakkelijk..... Gauw garage in en naar binnen. Nergens te vinden, zo snel. In ieder geval niet op de voor de hand liggende plekjes. Oh nee he? Jakkes nog es aan toe. Inmiddels had ik het bloed heet en het halve huis stond op zijn kop. Nog maar weer in de auto kijken dan. Het was vandaag snikkie heet en in de garage was al niet veel koeler. Onder stoelen kijken, in vakjes, klepjes en andere schuilplaatsen, maar geen pasjes. Toen de was nagekeken, of het misschien nog ergens in een zak zat. Maar ook geen geluk. Toen Ron gebeld of hij zich nog iets kon herinneren. Maar weinig geluk. Daarna bedacht ik me dat ik hem dinsdag voor het laatst gebruikt had en ik dus maar "als de Brandweer" gekeken op onze on line bankieren pagina of er nog wat veranderd was. Maar gelukkig alles zag er normaal uit. Maar het gaf me zo'n raar gevoel. En ik blijf dan ook maar steeds zoeken. Inmiddels anderhalf uur verder, besloot ik toch maar de bank te gaan bellen en de pas te laten blokkeren. Gelukkig ging dat vrij makkelijk. En het schijnt dat we voor betalingen die na het blokkeren gedaan zijn verzekerd zijn. Maar waarschijnlijk heb ik de pasjes zelf zo goed opgeborgen dat ik ze zelf niet eens meer kan vinden.... Afijn niet echt een lekker ontspannen middaagje dus en waarschijnlijk denk ik morgen "O ja...., da's waar". Maar vandaag kreeg ik die ingeving helaas nog niet.


Groetjes Petra

6 opmerkingen:

Petra zei

Ja, eng die drogers! Het is niet genoeg om die filters schoon te maken, je moet ook dieper gaan, daar zijn speciale borstels voor.
Ik hoop, dat je je pasje weer vindt, weet precies dat koude zweet gevoel!

Annemiek zei

O, ik heb altijd alleen de filter gedaan, moet ook eens wat dieper gaan graven.
Ik hoop dat je je pasje vindt. Zo had ik laatst ook mijn portemonnee leeggehaald om wat minder spul bij me te hebben, op een goede plek opgeborgen, en net als een eekhoorn zijn noot niet meer terug vindt, kon ik ze heel lang niet terug vinden.
Een andere keer had toen nog kleine Tim ze uit mijn beurs gehaald en goed verstopt. Dan sta je ook te kijken als je wilt betalen.

kastelke zei

Een aantal jaren gelden vertrokken we op reis terwijl we nog een aanzienlijke soms cash geld in huis hadden. De bank was inmiddels gesloten, en zoveel cash wou ik echt niet op zak hebben, dus ik vond er niet beter op dan het geld in onze kelder te gaan verstoppen. Wel, na 2 weken wist ik dus nog wel dat het in onze kelder lag, maar waar? heel dat huis was onderkelderd en er stonden overal wel spullen... Ik heb het dus niet meer teruggevonden. Tot we enkele jaren later het huis verkochten en we gingen verhuizen! Dat was een aangename verrassing, plots enkele honderden euro's meer hebben!
Dus, Petra: je zal terug naar Nederland moeten komen als je je pasje terug wilt vinden!

Anoniem zei

Hou maar op over drogers......hier vlak in de buurt is er een hele bovenverdieping afgebrandt door een droger! Elke week stofzuig ik die van ons......
Oh, wat erg van je pasje! Ik hoop dat íe toch ergens thuis ligt en niet in verkeerde handen is gekomen! Heb je al aan de hondjes gevraagd of zij 'm gezien hebben?

Anoniem zei

Het idee alleen al, gelukkig leeg ik elke keer het rooster maar dan toch. Wel schrikken ! En ik krijg het altijd helemaal warm als ik dan iets kwijt ben...maar ben dan weer zo blij als ik het weer heb. Nog bedankt voor al je lieve reacties op mijn log ! Liefs uit Lejeune...!

Anoniem zei

Hum, zal ik toch wat regelmatiger die filter moeten schoon maken. Ik doe dat zo nu en dan, maar vanaf nu zal het wel elke keer gebeuren... Had nog nooit van brand aan een droogkast gehoord...

Ik hoop ook dat je je pasje terugvindt. Heb zo 2 weken mijn sleutels kwijtgeraakt! Roel en ik waren naar een jazzbar in St.Louis geweest en mijn jas was daar op de grond gevallen. Blijkbaar ook mijn sleutels. Toen ik 's anderendaags belde, bleek niemand sleutels gevonden te hebben. Ik, dus mijn hele huis ondersteboven gehaald (omdat ik me ook niet kon herinneren of ik ze nu meegenomen had of niet - Roel reed nl. die avond), maar noppes... Na 2 weken wilde ik al mijn sleutels laten bijmaken, maar voor alle zekerheid belde ik nogmaals die jazzbar en... ze hadden ze toch gevonden!!! Maar ik kan je verzekeren dat dit niet leuk was...

Veel geluk toegewenst en hopelijk vind je het snel...

Groetjes,