zondag 25 juni 2006

Wel spannend

Vanmorgen met de hondjes al vroeg naar Lake Pine geweest. En even een rondje meer gedaan. Het was wat bewolkt vandaag. Even een verademing van voorgaande dagen waar het zonnetje flink aan het schijnen was geweest. Al was het met de aanwezige wolken toch ook nog iets van 25 graden. Maar bij Lake Pine loop je het grootste gedeelte tussen de bomen en dat maakt het wat koeler als af en toe de zon kwam kijken. Onderweg weer wat hondjes tegen gekomen. En Connor heeft zich weer uit geleefd op een Beagle. Duidelijk meteen vriendjes en dan is ie helemaal onderdaning. Volgens mij denkt Connor nog steeds dat hij pupje is. Dikke vriendjes werd hij met Beagle en dat is zo leuk om te zien. Wat een blijdschap van zijn kant. Daarna weer naar huis en heb lekker in de tuin Libelles zitten lezen. Want gisteren lag er weer een verse stapel bij ons in de brievenbus! Dank dank, Erna. Af en toe kwamen er wat spettertjes, maar die waren eigenlijk wel welkom. Het was toch best wel warm en plakkerig. De hondjes genoten in de tuin ook nog even verder.
's Middags natuurlijk de wedstrijd Nederland-Portugal gekeken. Voordat de wedstrijd begon had een tv-reporter van ESPN zich in het oranje publiek geworpen. En terwijl hij stond te praten werd op de Amerikaanse verslaggever een rood-wit-blauwe vlag op zijn voorhoofd getekend. Oeps, dacht ik nog. Maar hij kon er wel om lachen volgens mij. Ook de Indiaan met de grote trommel kwam in beeld. Hey bekend gezicht, zeiden we tegen elkaar. En moesten zo lachen om de man met de enorme borsten naast hem. Jeetje wat had die zich toegetakeld. Toen eenmaal de wedstrijd begon was het nog meer oranje. Trieste afloop dat wel. En niet helemaal volgens het boekje, naar mijn idee. Ik heb nog nooit zoveel gele en rode kaarten bij elkaar gezien. Maar vond ook dat toen de eerste man er uit werd gestuurd, Nederland wel heel erg traag speelde. Later toen voetballer nr.3 er uit ging werd het wel spannend. En hoopte heel erg dat er nu toch wel 1 in ging voor NL. Dat was nu wel wat eerlijker geweest en de hoogste tijd. Want al ging Nederland soms "spontaan" liggen, er waren ook veel overtredingen door Portugal waar niet voor gefloten werd. Zoals de hoge voet van Figo in het strafschop gebied. De comentatoren hier snapte niet waarom Ruud van Nistelrooy niet mocht spelen en van der Vaart er in ging. En eigenlijk ik ook niet. Maar dat komt om dat ik persoonlijk Ruud veel leuker vind dan Van der Vaart. Dus niet op echt voetbal technische redenen gebaseerd, hi hi hi. Vond Kuyt veel in de picture maar helaas heeft hij niet kunnen scoren. Dus om een lang verhaal kort te maken. Hier is het nieuws dat Oranje er uit ligt ook doorgekomen en helaas is het over, maarrrrrr het was wel spannende potje voetbal. Hou wel van een beetje sensatie zo in een wedstrijd. Vast te veel naar ijshockey gekeken ;-) Denk dat deze wedstrijd ook weer veel besproken zal worden en tot in lengte van dagen nagekaart zal worden over, hadden we, zouden we en konden we.....
Aangezien mijn "reserve" elftal, Amerika, ook al uitgeschakeld is had ik voor Belgie willen kiezen, maar die deden ook al niet mee. Dus de spoeling van leuke landen werd een beetje dun. Australie dan maar, van Guus Hiddink. Toch nog ietsjes Oranjes in te vinden. Al moet ik zeggen dat ik daar nog geen wedstrijd van gezien heb. Dus denk dat het WK verder aan mij voorbij zal gaan eigenlijk.

Groetjes Petra

4 opmerkingen:

Anoniem zei

mijn vader was een tijd lang president van de graafschap in doetinchem. en guus was jong maar wel de team captain. zo als jong kind zag ik hem geregeld bij ons thuis. en dus duim ik nu voor australie.
tineke
uit boston

Anoniem zei

Hoi Petra, wij hebben gisteren ook gekeken, met nog minstens 50 oranje-uitgedoste lui in één ruimte. Was erg leuk, maar toch.... het had anders moeten aflopen hè!! Nou ja, in ieder geval even een berichtje van mij dat ik jullie in Amerika nog niet vergeten ben, doe de groetjes aan de andere Nederlandse dames!

P.S. 1 maand Nederland -> 5 kilo aangekomen!! Echt waar!! Zucht...

Anoniem zei

Jeetje, en nu ligt Australie er ook nog uit, nou dat schiet niet op Petra!! Voor welke ploeg ben je nu??

Nel zei

Diepe droefenis dat voetbal, elke ploeg waar ik voor was is naar huis.
Nu maar weer hopen dat het EK 2008 beter afloopt. Ze moeten in ieder geval peperplantjes gaan telen, kunnen ze goed gebruiken :)