maandag 26 juni 2006

Soms zal het wel aan mij liggen ....

Soms denk ik wel es ligt het aan mij? Bijv. vanmorgen. Ik ging naar de sportschool en voor het zwemmen weer even op de treadmill. En het gaat nu wel beter op dat apparaat hoor. Maar in het begin was het vooral veel rood hoofd en puffen en kreunen. Nu loop ik de eerste 5 minuten echt zo weg en zonder veel problemen. Dan gaat het even weer minder en daarna weer beter. Maar er is een stijgende lijn.



En toch ondanks dat ik erg vooruit ben gegaan heb ik soms zoiets van, ik ben toch maar een beetje aan het aanteuten c.q. prutsen. Ik ging dus vanmorgen op mijn treadmill die ik het lekkerste vind lopen aan de gang. En ben net een paar minuutjes begonnen en naast me komt een vrouw lopen met een krant onder haar arm. En onder het hard lopen vouwt ze de krant uit en legt deze uitgevouwen op de voorkant van het apparaat. Eerlijk, echt waar. Als ik te vaak probeer te kijken op de vele tv's die er in de sportschool hangen, dan lig ik al bijna op mijn giechel. En zij? Zij loopt gewoon lekker een stevig tempootje, terwijl ze op haar gemakkie de krant leest. En ook gewoon de krant omslaat naar de volgende pagina's. Alsof het dagelijkse kost is. Zoals een ieder de krant leest aan de ontbijttafel. Gevolg? Dat ik alsnog bijna op mijn giecheltje ging, omdat ik dit toch even allemaal moest vastleggen en evalueren natuurlijk ;-) Even later komt er een vrouw en die gaat fietsen en heeft een boek bij zich. En een speciaal klemmetje. Ligt het boek op de fiets en gaat al fietsend lezen. Nou kan ik me dat nog wel enigzins voorstellen. Maar de krant??? Vast een nieuwe trend, die ik nog niet opgepikt had. Soms heb ik dan echt, ligt het aan mij?
Na alle ren en zwem sportiviteiten op naar huis. En toen ik 's morgens met de hondjes ging zag ik al dat ze bij de overbuurman iets in zijn tuin aan het bouwen waren. En toen ik terug kwam, stond het gebouw al aardig omhoog. En kon ik goed zien wat het ging worden. En schrok er van. Even voor de duidelijkheid. De meeste huizen in onze buurt hebben twee garages. De buurman aan de overkant heeft er zelfs drie. Je raadt waarschijnlijk al wat ze in zijn tuin aan het bouwen waren. Precies! En niet 1 garage erbij, maar 2 garages. Dus in totaal heeft hij er nu 5! Zou hij zijn soms zijn eigen prive "Quick Fit" gaan beginnen? Allemachies. Ik was al zo blij met onze "1-car" garage in Zierikzee. Kon me geluk niet op. Fiets erin en de auto en de garage was vol. Nu hebben wij er ook heel luxe 2. Maar kan me toch echt niks voorstellen bij 5 garages. Ach, het ligt vast aan mij?
En om het nog even actueel te houden. Tot overmaat van de "oranje-ramp" van gisteren, ligt mijn (vierde keus) favoriete land Australie er ook uit bij het WK. Door een twijfelachtige penalty. Veel commentaar op de scheidsrechters natuurlijk weer. Net als gisteren in de wedstrijd van Nederland. En dan vraag ik me af, waarom doen ze het dan niet net zoals bij het ijshockey. Daar wordt alles gewoon op de tv terug gekeken door een official die die taak toebedeeld heeft gekregen. Bij twijfel wordt het spel stop gezet en gaan ze de beelden terug kijken. En daarna volgt er vaak een veel eerlijkere sanctie van een scheidsrechter. Zo zouden voetballers die zich laten vallen zo er uit gepikt kunnen worden. En echte overtredingen beter gestraft kunnen worden. Maar, dat zal ook wel aan mij liggen, hi hi hi..
Zo! Nu genoeg "ge-somst" en "ge-zal-welt" ;-) Maar moet zeggen het lucht wel lekker op, ha ha ha.....

Groetjes Petra

8 opmerkingen:

Anoniem zei

Ha die Peet, Ik ben weer helemaal bij, en heb weer genoten van je verhalen. Bedankt voor je lieve reacties op het weblog. Straks in NL zal ik met veel plezier alle logjes bijhouden met lezen, en misschien wel die van mezelf ook aanhouden. Ik kan op de treadmill wel TV kijken, maar een krant lezen, nou nee, gaat niet lukken, zou wel komisch zijn by the way. Nou groetjes uit een nat Lejeune...!

Anoniem zei

Ben het helemaal met je eens vwb die tv's langs de lijn. Het is gewoon veel eerlijker en er is zoveel mee gemoeid...het gaat niet om een potje knikkeren...
Wow, 5 garages, ik denk dat Frank daar een moord voor doet. Wel handig als hij een garage gaat beginnen, zo dicht bij..mnoet wel Audie zijn toch?
Sporten en ontspanning (dat is lezen voor mij)gaat voor mij niet samen. Ik zou ook van die band afdonderen.......
Groetjes en by the way...eng van die brand met die droger..Ik check dat altijd voor en na het drogen. Maar het blijven toch apparaten..

Petra zei

@ Mary-Ann
Ja natuurlijk moet je blijven bloggen! Zeg ben je nou helemaal!

@ Patricia
Zag zo juist op telegraaf.nl dat er een poll over is gemaakt. Hebben vast mijn idee over genomen, hi hi
Hou je op de hoogte voor wat de garage bezigheden aan de overkant ;-)

kastelke zei

Petra, misschien dat die dames het in het begin, als zij begonnen zijn met lopen, het ook best moeilijk gehad hebben? Ik denk daarbij dan gewoon maar aan mezelf... Ik kon hopen spurten achter elkaar doen, dat deed niemand me na. Maar vroeg me aub niet om 1 rondje rond het voetbalveld te lopen, want dan lag ik dood. Waarom? Ik kan die knop in m'n hoofd niet omzetten. Vijf minuten aan een stuk lopen, dat zou dodelijk zijn voor mij. Saai saai saai! Als ik dat ooit zou willen doen, dan zou ik me dus moeten afleiden van dat monotome in het lopen, bijvoorbeeld door het lezen van een boek of het volgen van een boeiende documentaire op TV... Ik denk niet dat ik het anders zou kunnen...
Maar dat is duidelijk jouw stijl niet, dus loop jij maar lekker verder zoals je bezig bent!!! Heel erg knap van je!

Misschien rust er wel een vloek op je; elke ploeg waar jij voor gaat supporteren vliegt er uit... Voor wie ga je nu supporteren? Misschien moet ik morgen maar eens een gokje gaan wagen en geld in zetten....

Anoniem zei

Ik kan ook absoluut niet lezen als ik sport. TV kijken is geen probleem, maar lezen..

Wat doe je nu met 5 garages? Ze vol stouwen met rommel of komen er effectief 5 wagens in? En waarom heb je 5 wagens nodig? Hmm,ik denk niet dat het aan jou ligt...

Groetjes,

Anoniem zei

Boeken en kranten mee naar de fitness?? Ik moet er niet aan denken, het lukt mij niet eens om normaal met een kookboekenstandaard om te gaan....
5 garage's....tja, voor de fietsen, voor de tuinspullen, voor de elektrische grasmaaier, natuurlijk 2 voor de auto's, NOU JA!!!!!
En natuurlijk de 'babi pangang' groetjes!!!!

Anoniem zei

pfffffff 5 garages, misschien volgt straks ook nog wel een landingsbaan want als die allemaal volstaan met auto's dan moet je toch wat met je geld, toch... ( en ik al blij met onze carport). Jouw idee van dat beelden terugkijken hebben wij op t werk ook uitvoerig besproken, handbal, basketbal, ijshockey, football ze hebben allmaal al minsten 2 scheidsrechters. Deze ene bij voetbal loopt wel met hi tech op zijn kop, wat is die 4e official aan t doen, de stopwatch bijhouden??, die kan toch wel gelijk de situatie terugspoelen en per headset doorgeven??? Onbegrijpelijk als je ziet wat er een geld in die sport omgaat dat ze zo ouderwets met deze situaties omgaan. Maar goed ook dat zal wel aan ons liggen.
Enne morgenochtend op mijn fietsie, nou meteen op t goede net want wisselen lukt mij ook niet hoor. Moet ik ook nog op een soort doorgesneden skippybal evenwichtoefeningen doen. Nou t lijkt meer op een houding uit dancing with the stars (en dan de versie waarbij je uitglijdt zeg maar) haha, ga lekker door hoor met je rode hoofd op de band, t is goed aan je te zien dat je lekker bezig bent, die krant komt naderhand wel bij een bakkie leut als je uit zit te puffen.

doeiiiiiiiii
Ann

Petra zei

@ Kastelke
Ik kijk inderdaad naar de tv. 1 tv wel te verstaan er hangen er 5 naast elkaar. Als ik dan van de ene tv naar de andere tv ga switchen dan gaat het fout ;-) Maar daardoor gaat inderdaad de tijd sneller.
Ja ik heb ook maar geen nieuw land meer uit gekozen in het WK. Zou niet eerlijk voor dat land zijn inderdaad.

@ Hilde
Volgens mij zag ik 3 auto's een zitmaaierapparaat en waarschijnlijk dan nog 1 stalling over voor ander leuks.....

@ Petra S.
Mmmm lekkere babi pangang groetjes hi hi hi.... Nog twee maandjes wachten.

@ Ann
Las op www.telegraaf.nl dat ze inderdaad gaan denken om de tvbeelden te gebruiken. Veel eerlijker toch?
Moet zo lachen om je door gesneden skippybal. Zo'n ding heb ik nl. ook. Dus als je hier in oktober komt, kun je gewoon lekker door trainen meid. Fijn he, voor je?
Even nog een vraagje. Is de familie uit Edmonton al over de schrik heen?

Groetjes Petra