vrijdag 29 juli 2005

Stukken beter

Inmiddels zijn we weer een paar daagjes verder en het gaat stukken beter met Peetje. Gelukkig maar. Het is maar niks dat gesnotter. En net als mijn gesteldheid vooruit is gegaan is ook het weer, hier nu een stuk aangenamer. Vanochtend was het sinds zeker drie weken weer de aangename temperatuur van 21 graden. Heerlijk. De honden kwamen helemaal bij. We hebben een lekker stuk gelopen en daarna nog een potje frisbee in de tuin. Daarna moest ik in de tuin het zwembad ontdoen van het gratis water wat we gisteravond hebben ontvangen. E.e.a. om te voorkomen, dat hij net als vorige week spontaan zelf besluit het water te gaan verwijderen. Dus gietertje erin en watertje eruit. Gisteravond heeft het behoorlijk geonweerd en de hele nacht geregend dus er was een behoorlijke lading water in gekomen. Later had ik Ron aan de telefoon en die vertelde me dat ik ook gewoon de pomp aan had kunnen zetten en de slang er naast kunnen doen. Tsja, dat had een stukkie makkelijker geweest, ha ha ha. Achteraf lijken sommige dingen een stuk makkelijker. Maarja, we onthouden het dus maar voor de volgende keer. Heb het nu op de oerdegelijke "Petra-manier" gefixed ;-)
Vrijdagavond vind ik altijd een gezellige avond. Zo met het hele weekend nog in het vooruitzicht en allemaal leuke plannen maken. En dit keer wilden Ron en ik naar een Mall in Durham, genaamd South Point. Het is echt een heel leuk winkelcentrum. Ze hebben een overdekt gedeelte en een gedeelte met losse gebouwen.

Image hosted by Photobucket.com

Image hosted by Photobucket.com

Image hosted by Photobucket.com

Image hosted by Photobucket.com

In het "buiten" gedeelte zat de Pottery Barn. Dat vindt ik altijd zo'n leuke winkel. Het is een meubelzaak maar met allemaal leuke hebbedingetjes erbij. En naast deze Pottery Barn was ook een PotteryBarn Kids. Dus daar moest ik ook even kijken. Zo leuk hoe ze daar alles inrichten.

Image hosted by Photobucket.com

Image hosted by Photobucket.com

En het leek wel of ze wisten dat we kwamen? ;-) Het was leuk om daar even rond te struinen. We hebben nog een mini-amerikaanse brievenbus gekocht. Je ziet er nog net twee staan op de tweede foto hierboven. Zo grappig.
Daarna zijn we weer het overdekte gedeelte ingegaan en opeens zag ik daar een Aerosoles schoenenwinkel. En die schoenen zitten altijd zoooooo lekker. Net pantoffeltjes. En nou zag ik daar een leuk paar staan. Beige, met een donkerbruin randje.Dus die wilde ik wel even passen... Nou zit ik altijd een beetje te hannesen met de maten hier. Maar dat wist de mevrouw uit de winkel zo op te lossen en ging mij voeten meten. Op gelost dus. Nu weet ik mijn Amerikaanse maat dus ook. Zij de schoenen halen, maar ze zaten een beetje krap. Jammer zeg. Ze waren net zo leuk. De verkoopster vertelde dat ze ze wel in het zwart een maat groter had. Kon ik even proberen. Nou die zaten inderdaad een stuk lekkerder. Ze vertelde dat ze wel wilde kijken of ze in een ander filiaal beschikbaar waren. Nou graag zei ik. Als je kan vertellen waar ze staan ga ik ze daar op pikken zei ik nog. Ze ging aan de slag in de computer. Ja hoor ze had ze. En daarna ging ze bellen. Ik vroeg in mijn onnozelheid waar ze waren zodat ik ze op kon gaan pikken. Nou mevrouw, ze zijn in New York...... Oeps, dat was wel een behoorlijk eindje rijden voor een paar schoenen, hi hihi. Ze zag mijn gezicht en moest lachen. Nee hoor, ze worden opgestuurd. Oh, gelukkig, zei ik. Mag ik uw adres gegevens?, vroeg ze. Oja, da's wel makkelijk, dan kun je me een belletje geven als ze binnen zijn. Binnen zijn? vroeg ze. Ja als de schoenen bij jullie binnen zijn, dan bellen jullie toch wel even? Haar gezicht begon weer te glimlachen. Nee mevrouw, de schoenen worden direct naar uw huisadres gestuurd. Ohhhhh, dat is helemaal super. Hoefden we niet helemaal meer naar Durham te rijden. En uiteindelijk bleek dat dat ook nog es helemaal niks kostte. Super service zeg. Was er helemaal blij van!
Groetjes Petra

7 opmerkingen:

Anoniem zei

Fijn dat je weer bent opgeknapt Peet!! Ziet er hartstikke leuk uit zeg dat winkelcentrum (zetten we er ook maar bij op het lijstje;-))
En wat een service van de Aerosole winkeldame, zijn trouwens ook mijn favo schoenen hoor.
Nou meid have fun het weekend!!
Wij hebben een weekendje moeders verjaardag, dat gisteren al begonnen is en morgen weer verder gaat.
groetjes Yvonne

Anoniem zei

Hallo Meid

Lekker dat je je weer beter voelt.
Ziet er gaaf uit dat winkel centrum

Ik denk Yvon en Peet , dat we al een aardige lijst hebben hihihi.

Fijn weekend

Erna

kastelke zei

Blij dat je weer terug in vorm bent!
En ook ik zal die schoenwinkel toevoegen aan mijn lijstje: 60 dollar voor een paar lederen schoenen! Ongelooflijk! Hier kan ik onder de 100 euro al niks meer vinden!

Petra zei

Nou Yvonne en Erna, ik heb al een HELE lijst wat ik jullie allemaal wil laten zien !!! Mochten er speciale verzoeken zijn dan hoor ik het wel ;-)

En Kastelke, inderdaad niet duur he $ 59,-. En dan worden ze ook nog es thuis bezorgd ook!
In Nederland kostte de Aerosoles een stuk duurder.
Groetjes Petra

Annemiek zei

Ben blij dat je je weer beter voelt. Fijn die service van die winkel.

Petra zei

Fijn, dat je je weer beter voelt! Ik vind $60 voor schoenen best duur, ik sta telkens weer versteld, als mensen uit Nederland dat niets vinden! Maar ja, bij Payless of DSW kun je voor twintig dollar een mooi paar leren schoenen krijgen!

Petra zei

In NL zijn de schoenen best duur hoor. En Aerosoles zitten zoooo lekker en zijn echt van een hele goede kwaliteit. Heb vaak dat ze bij Payless de schoenen te smal zijn. Heb een vrij hoge wreef. DSW hebben we hier wel, maar ben ik eigenlijk nog niet ingelopen. Ga ik van de week is even doen ;-)
Groetjes Petra