vrijdag 1 juli 2005

Ze zijn gevlogen

Gisterochtend kwamen Yvonne en Ronald, twee collega's van Ron even een "bakkie" doen en gelijk naar het huis kijken. Het was gezellig en Ronald heeft nog even lekker met de hondjes lopen spelen, wat zeer door hen gewaardeerd wordt. Toen ik het huis liet zien aan ze en ik langs de voordeur liep keek ik naar buiten en zag dat de zwaluwtjes uitgevlogen zijn. Zo maar in ene een leeg nestje nu. Ahhhh. Ja ook kleine zwaluwtjes worden in eens groot. Maar zo snel, dat had ik eigenlijk niet verwacht. Ron is allang blij, want nu kan ik het stoepje schoon maken en blijft het schoon, hi hi hi. Maar, ik vond het leuk om af en toe bij het langs lopen even te kijken. Maar ze zijn weg nu.....
Later die middag heb ik de rest van het gras afgemaait. Gisteravond waren we om 9 uur gestopt, omdat we dachten dat het toch wel een beetje te laat was om nog gras te maaien.Dus ik nu verder. Het ging goed en vind het maaien toch wel een lekker ontspannende bezigheid, maar het was wel errug warm. De thermometer gaf 36 graden aan.... Niet erg slim natuurlijk om in de middag te gaan maaien. Maar we zijn nieuw hier en ook hier leren we weer van. Of 's morgens vroeg maaien of in de avond. Maar onder tussen kwam het zweet echt overal vandaan en het enige wat ik deed was gewoon achter een uitzichzelf rijdende maaimachine lopen. Je zou denken niet zo veel inspanning, maar jeetje wat was het warm. Dus al tijdens het maaien bedacht ik me dat ik hierna lekker een verkoelende douche zou gaan nemen als ik de klus geklaard had..... En daardoor leek het al ineens een stuk koeler ;-) Uiteindelijk ook inderdaad gedaan, want ik zat half onder het gras en de douche was een heerlijkheid!!
Ron heeft 's avonds de voorkant gemaait. En terwijl hij bezig was, kwam ineens Larry aangereden. Hij kwam even kijken hoe de verhuizing was gegaan en had alweer een kado bij zich. Toch wel heel lief. Hij gaf een kaart met daarop een tegoed, welke we bij diverse winkels kunnen besteden. Hij vond het heel mooi geworden en we hebben even wat zitten drinken met hem.
Net voordat het donker was kon Ron de voortuin nog afmaken en zo was er alweer een dag om......

Groetjes Petra

http://www.beardie.nl

4 opmerkingen:

Annemiek zei

Ja, kleine vogeltjes worden groot :-(
Nog even en je hebt een van die zitmaaiers, hihi

Petra zei

Ha, ha, zoals Annemiek schrijft, die zitmaaiers zijn je van het! Maar nu hebben we het helemaal voor elkaar, iedere woensdag komen er drie ijverige mannetjes en binnen het uur is alles weer piekfijn kortgewiekt en netjes!
Wel bijzonder, hoor, zo'n vriendelijk makelaar! Wij hadden een Italiaanse bij ons eerste huis en die was helemaal niet goed, maar wel heel vriendelijk, we werden voor parties uitgenodigd en alles. Maar toen we ons tweede huis moesten verkopen, wilden we een goed iemand en toen werd ze erg boos, dat we haar niet vroegen :(. Weg "vriendschap". Oh well!

Petra zei

Ja dat idee hebben wij ook met Larry. Hij is echt heel aardig en geeft veel extra info. En dat is voor ons "nieuwtjes" toch wel prettig. Natuurlijk is dat zijn werk, maar hij "goes the extra mile" zeg maar ;-)
En nog even over het gras. Gister kregen we ook een folder in de bus van de "grasdoctor" Het is hier echt business hoor je gras. Moest er eigenlijk wel een beetje om lachen, maar heb toch maar wel het foldertje bewaard ;-)
Groetjes Petra

Anoniem zei

Nog wat tips wanneer u Buxus aanschaft:
* Koop grote struiken. als u te kleine struiken koopt kunnen afhankelijk van het licht in uw tuin, grote verschillen in een buxushaag ontstaan
* Schaf de struikjes aan bij u in de buurt. Kwekers gebruiken vaak de ideale grond. Hiervan kan de samenstelling enorm verschillen met die van uw tuin, met als gevolg dat de planten het niet goed doen.
* Koop de planten nooit ongezien. Er zit nogal wat verschil in grootte wanneer de planten gensoeid of niet-gesnoeid zijn.