zondag 10 april 2005

Hole in none.

Vanmorgen vroeg kwamen Helma en Rob ons ophalen om te gaan golfen. Vroeg was half negen en dat is best vroeg voor een zondag. Maar het weer was al heerlijk en toen we op de golfbaan aankwamen scheen het zonnetje ons tegemoet. Allereerst ging Rob ons uitleggen hoe je het best de golf club vast moest houden. Dat was al een klus op zich. En daarna hoe de stand van je arm ten opzichte van alles het beste moest zijn. Hoe je je voeten neer moet zetten en nog meer van die nuttige tips. Het was best wel lachen, want Ron en ik hadden het nog nooit gedaan. Ik was eerlijk gezegd een beetje sceptisch er over en dacht eigenlijk dat het niks voor mij zou zijn. Dus we begonnen onze eerste ballen het veld in te slaan. We hadden een hele emmer dus we konden flink wat ballen wegslaan. Om er in te komen zeg maar. Heel vaak dacht ik nou ga ik hem goed slaan en keek ik en lag het balletje nog gewoon op zijn plekje. Tja dat ding raken was toch nog wel moeilijker dan ik dacht. Ron bleek een enorme zwaai te hebben en sloeg de ballen een knap eindje weg. Daar kon ik alleen nog maar over dromen.

Image hosted by Photobucket.com Image hosted by Photobucket.com

Al met al ging het halverwege het mandje ballen wat we allemaal hadden iets beter en kwam er enige feeling bij. Al ben ik blij dat er niet veel mensen stonden te kijken en dat het een lekker “gewone” golfbaan was. Ook was het prettig dat de meeste omstanders de Nederlandse taal niet helemaal machtig waren. Zo nu en dan kwam er ineens iets minder ABN over de golfbaan ten oren. Maar dat maakte het wel erg leuk en hebben we flink gelachen.
Na het oefenen op een baantje om te putten, wat niet mijn sterkste kant bleek te zijn, gingen we aan het echte werk beginnen. Hole 1, wat dus bij ons neer kwam op een Hole in none, wat zeker niet verward moet worden met een Hole in one ;-)

Image hosted by Photobucket.com Image hosted by Photobucket.com

Het was echt relaxed om zo over de baan de balletjes naar dat ene punt te krijgen. Zo lekker over het veld lopen in het zonnetje en in de buitenlucht. Geheel tot mijn verbazing, begon ik het echt leuk te vinden. Rob legde het heel goed aan ons uit en we hebben ook heerlijk kunnen lachen. Natuurlijk heb ik een bal in het water weten te slaan en Ron ook. En heb ik er een keer 8 slagen over gedaan om het balletje op de plaats van bestemming te krijgen, waar een normaal iemand er 3 over zou doen. Over handicap gesproken ! Maar dat alles mocht de pret niet drukken . We vonden het leuk, echt waar!! Zolang ik niet in een ruitjesbroek met een zonneklep om mijn bolletje over de golfbaan hoef, vind ik het best. Gewoon lekker mijn ikkie kunnen zijn en ook nog lekker ontspannen. Want je kan veel kwijt in je meppen op zo’n wit balletje.

Image hosted by Photobucket.com

Na de negen holes was de puntentelling duidelijk. Rob was eerste, Ron tweede, Helma derde en ik vierde. Maar wat was het gezellig geweest en wat hadden we genoten van het prachtige weer hier. Ideaal gewoon. Ron had het golfen hiervoor altijd al leuk gevonden, maar in NL was het er eigenlijk nooit van gekomen. En nu hij eindelijk gegolfd had, vond hij het alleen nog maar leuker.
En het was super van Rob en Helma om ons mee te nemen naar deze golfbaan. We hadden echt genoten. En dat had ik van mezelf dus echt nooit gedacht, maar we zullen denk ik wel vaker op de golfbaan te vinden zijn in de toekomst.

Groetjes Petra

http://www.Beardie.nl

4 opmerkingen:

Anoniem zei

Weer een nieuwe hobby erbij, ziet er goed uit lekker in de zon op de golfbaan. Nu nog een karretje.
Karin

Anoniem zei

hi hi hi

Nou jullie staan fanatiek op de kiek.
Jammer dat de doggys niet mee mochten rennen over de baan.Lekker weertje ook, mmmmm zo in het zonnetje.

Erna

Anoniem zei

gek he dat iets niet is wat je denkt dat het is. Nou ja als het maar duidelijk.
Leuk dat je het toch leuk gaat bvinden. Lekker weer daar zeg:-)

Anoniem zei

groetjes nop
vergeet mijn naam er bij te zetten