donderdag 14 april 2005

Twee dagen vandaag

Gisteren geen berichtje omdat de laptop kuren vertoonde. Dus vandaag dubbele versie ;-)
Gisteren en overigens vandaag ook, zijn we naar huizen wezen kijken. Gisteren naar een huis met, let op, een privé zwembad. Had dit huis gelezen op internet de avond er voor en ben er nadat ik Ron ’s morgens naar zijn werk gebracht had naar toe gereden. Het regende behoorlijk, maar het huis zag er goed uit. Dus Larry gebeld en hij heeft een afspraak gemaakt met de makelaar. Eigenlijk houdt deze afspraak niet meer in dan het geven van de code van een slot dat aan de deur hangt, zodat we de sleutel krijgen van het huis. Toen we daar aan kwamen kwam er net een vrouw met haar makelaar naar buiten. En terwijl we even wachtten op Larry kwam er een ander stel aan rijden met makelaar. Gelijk tijdig kwam Larry er aan. De andere makelaar ging een partij druk lopen doen dat hij eerder was en dat we moesten wachten. Maar Larry, en dus ook wij, trok zich er niks van aan en liep op zijn gemakkie de tuin in. Hier begint hij meestal. Toen werd al direct duidelijk dat het huis aan een behoorlijk drukke weg ligt. Hier noemen ze dat een weg maar bij ons zou het een snelweg zijn. Twee keer twee baans. Dus met het nodige verkeersgeluid. Het zwembad en de tuin waren prachtig. Toen we bij het zwembad kwamen, kwamen bezoekers nummer 4 eraan. De kinderen van deze mensen stonden echt te juichen bij het zien van het zwembad, maar hun moeder vond ook het geluid van het verkeer te hard. Dit tot de teleurstelling van de kinderen. “Why not???” hoorden we zeker 10 keer. In het begin iets zachter dan de tiende keer. Ook deze mensen vertrokken weer. Toen we naar binnen gingen werd al snel duidelijk dat de bewoners van dit huis zeker stijl hadden. Echt heel mooi ingericht met oog voor detail. Alle kamers hadden de goede kleuren en waren keurig ingericht. In het huis hoorde je overigens niks van het verkeer wat voorbij raasde. Maar je moest vooral geen raam open doen, want dan was het geluid er weer. Dus al met al wordt dit niet ons huis. Weer op de verkeerde plaats en nog steeds geen Petra Kazan.
Vandaag had ik Ron naar zijn werk gebracht en was net achter mijn laptopje gekropen toen Helma langs kwam. Ze ging naar BJ 's en of ik zin had om mee te gaan? Ja tuurlijk, weet wel niet wat BJ's was, maar zij vertelde dat het een soort van Makro was. Ik vond het een erg leuke winkel en heb er, al kan ik niet zeggen dat ik stond te juichen, een strijkijzer gekocht. Jawel, ook dat is nodig hier. Ze hadden verder van alles. Van tv’s tot aardbeien. Het was leuk om rond te snuffelen tussen al de gangpaden door. En nu komt het leukste. Je mag er zelf afrekenen. Er zitten geen caissières die de spullen bliepen. Dat mag je zelf doen. Goed hé? Dus ik heb alle boodschappen “gebliept”. Niet dat ik vroeger caissière wilde worden, maar vond het echt wel leuk om het nu eens zelf te doen. Helma en ik hebben er nog om staan lachen. Want aan het eind vraag de bliepmachine, wilt u “cashback”. En voor ik het wist had ik al op ja gedrukt. En kon ik kiezen uit verschillende bedragen. Wat blijkt nu Cash back betekent of je meer wilt pinnen. Hi hihi. Ik dacht of ik wisselgeld wilde. Snapte al niet hoe ze dat wilde gaan doen, maar dacht ach die machines van tegen woordig kunnen zo veel. En ik ben tenslotte in Amerika, niet ? Dus ik kreeg 10 dollar als extra pin van het apparaat. Maar dat apparaat had zoveel toeters en bellen. Dat we niet zagen waar het geld er uit kwam. Uiteindelijk na een speurtocht langs het apparaat zagen we het geld beneden liggen. Wat een ding zeg. Ze praatte ook nog tegen je ook. Vast naar de zelfde school geweest als onze Miep. Toen we in de auto wilden stappen hoorde ik: Hey wat doe je daar? Huh.. Nederlands??? Het waren Ronald en Yvonne. Die ook op weg waren naar BJ Max. Raar is dat zeg. Om in het Nederlands aangesproken te worden. Na even te hebben gekletst zijn we naar de World Market gegaan. World Market is een winkel ala Xenos. Toen we in die winkel liepen, merkte ik dat ik de muziek in de winkel gewoon mee liep te zingen. Pas toen het nummer bijna afgelopen was bedacht ik me dat het een Nederlands nummer was. Het was een liedje van Acda en De Munnik. Het was zo vertrouwd, dat ik geeneens in de gaten had, dat het dat nummer was. We moesten er achteraf best om lachen. Acda en de Munnik gewoon in een winkel in Amerika als achtergrond muziek. Super !!!! Afijn, na een broodje thuis te hebben genuttigd ging Helma weer op huis aan en heb ik me voorbereid op vanmiddag. Want vanmiddag zouden we met Larry naar het nieuwbouw huis gaan kijken waar we zaterdag ook geweest waren. Ondertussen wilde ik nog even op het internet kijken of er nog mail was en zo en terwijl ik de computer aanzette ging gelijk de “Skype” telefoon. Tijdens dit gesprek ging hij weer en daarna weer en daarna nog een keer. Goh leek wel spitsuur. Het was leuk om alle mensen weer even te horen. Ben weer helemaal op de hoogte van alle nieuwtjes. Over nieuwtjes gesproken. Ik heb het kanaal gevonden waar As the World Turns op is. Dus heb gisteren op mijn gemakkie zitten kijken. Ze zijn hier anderhalf jaar verder dan in Nederland. Zag dat er mensen waren die elkaar helemaal niet konden nu een “setje” waren en dat anderen die een “setje” waren, nu uit elkaar waren. Raar eigenlijk. Heb anderhalf jaar niet gekeken, maar wist binnen een uur wat er enigszins aan de hand was………
Verder nog ander goed nieuws. Vandaag lag Ron’s Amerikaanse sofi-nummer in de brievenbus. Daar waren we erg blij mee. Achter af gezien nog heel snel gedaan. Nu kunnen we dus echt huizen, auto’s kopen en andere belangrijke dingen regelen. We waren erg blij het in de brievenbus te vinden vandaag.
Nou zoals ik al had gezegd, vanmiddag met Larry naar het nieuwbouw huis. Hij is er kamer voor kamer met ons doorgelopen. En heeft ons de nadelen uitgelegd en ook de voordelen. Ook voor als we het later weer es willen gaan verkopen. Het is echt een mooi huis. Nu alleen er nog uit zien te komen met de bouwer. Het huis is gebouwd voor een stel, dat nu uit elkaar is. Daarom wordt het nu aangeboden om te verkopen. Er zitten veel extra’s in. Ook dingen die wij niet zo belangrijk vinden, maar die er nu eenmaal inzitten. Volgens Larry werd het gebouwd door een goede bouwer en leveren ze goede kwaliteit. Morgen gaat hij naar kantoor bellen, wat er nu allemaal wel en niet in zit. En daarna gaan we kijken wat we gaan doen en zullen we waarschijnlijk zaterdag e.a. verder bespreken. Spannend hoor.
En zo zit er alweer een week op en zitten we hier nu al drie weken. Jeetje, wat zijn die dagen snel gegaan. En in die dagen is er al zoveel gebeurd.

Groetjes Petra


http://www.beardie.nl

3 opmerkingen:

Anoniem zei

hihihi
Nederlandse muziek in de buurtsuper.

Jammer dat het geen blof was.
Spannend hoor, ik hoop dat het allemaal positief uitpakt met het huis van jullie dromen.

Wij gaan een week naar een huis in de Ardennen, dus je verhaaaltjes moet ik helaas een week missen.

Tot gauw

Erna

Petra zei

Wens jullie een hele fijn week toe en geniet er lekker van. Veel plezier en een knuf voor de Woody, Murray en Galahad!!
Groetjes Petra

Anoniem zei

peet ons amerikaanse droomstolpje is gelukt wij gaan naar soesterberg hoorde van je ma dat al op internet had gekeken

groetjes ronald en annie