donderdag 28 april 2005

Huizen, again.....

Gisteren stond (weer) het zoeken naar een leuk huisje voor ons op het programma. Dit keer zou ik naar nieuwbouw gaan kijken waar tevens ook een golfbaan is. We waren er al es eerder geweest, maar zou nu nog es goed gaan kijken en bij de verkopende makelaar aldaar aanwezig langs gaan. Het huis zag er leuk uit. En met de achtertuin aan de 9th hole. Dus lekker vrij uitzicht. Eenmaal in het kantoortje van de makelaar. (Wat dus gewoon een huis is waar van de garage omgebouwd is tot kantoor) raakte ik aan de praat met deze man. Hij was grappig. Hij had vroeger in Europa gewoond, want zijn vrouw was lerares op scholen welke gestationeerd waren op Amerikaanse legerbasissen. Dit"makelaardijgedoe" deed hij nu twee dagen in de week, gewoon voor de leuk. Hij vertelde wat over de wijk en over van alles en nog wat er bij. Zo kwamen van golf, naar Bush en van Bush naar de eenwoording van Europa en van Europa weer naar de golfbaan, waar wij ons bevonden. Eigenlijk wel grappig. Tijdens dit gesprek werd hij steeds een beetje vrijer en ging het praten wat makkelijker. Ik moest erg lachen om zijn grapjes. Het was duidelijk dat deze man gewend was aan Europeanen. Tijdens mijn ritje door de wijk zag ik om de hoek waar de te koop staande huizen stonden ook een huis te koop staan, dat werd aangeboden door de eigenaar zelf. For Sale by owner, noemen ze dat hier. En ik vroeg of hij wist waarom ze al zo snel gingen verhuizen. Nou vertelde hij. Die mensen hebben een kindje en tja, bij een golfbaan komen er natuurlijk veel balletjes in de tuin en nu vinden die eigenaren het een beetje onveilig voor hun kind om buiten te spelen. Jeetje dacht ik wat naar. Maar tegelijkertijd bedacht ik me dat wij, als we om de hoek zouden gaan wonen, dat waarschijnlijk ook zouden hebben. Niet zo goed plan dus deze huizen. Afijn met een mooie map met info over de wijk, verliet ik het kantoortje weer en ging weer verder op zoek.........
Op de weg naar huis zag ik ineens een Aldi winkel!! Ik dacht hey dat is leuk. Net als in Zierikzee. Ik moest even kijken van mezelf. En ja hoor, hetzelfde als in Nederland. Het kon trouwens niet missen want volgens mij zijn zij de enigste supermarkt hier die net als in NL een muntje vragen voor je karretje. Ik heb dat hier zeker nog niet gezien. Dus na een kwartje in het karretje gestopt te hebben ging ik de Aldi binnen. Wat een heerlijke rust zeg. In Zierikzee is de Aldi altijd afgeladen met mensen Met de nadruk op Duitse mensen. Hier niet. Hier was ik de enige in de winkel. En ik moet zeggen het was er net zoals in NL lekker goedkoop. Heb er chocolade mee genomen en lekkere yoghurtjes. Het was leuk om zo maar iets vertrouwds te zien tussen al die verschillende produkten.Het was verders echt Amerikaans hoor. Dus met de Amerikaanse producten, maar vond zo nu en dan toch vertrouwde producten. Dus, die hebben ze hier ook, een Aldi..... ha ha ha, dat had ik dus nooit verwacht!!

Groetjes Petra


http://www.beardie.nl

5 opmerkingen:

Annemiek zei

Leuk, een Aldi. Toevallig hebben wij er ook een! Hoewel ik er al lang niet meer geweest ben. Hier ben je nooit de enige in de winkel hoor!
Annemiek

Anoniem zei

Hahaha. Ik neem aan dat je de balletjes onveilig vindt voor de doggies of eee neeeeeeeee.

Erna

Petra zei

Ja inderdaad onveilig voor de hondjes en zelf heb ik ook niet zo'n hard hoofd ;-)
Groetjes Peet

Anoniem zei

Best wel tricky hoor die balletjes voor de doggies!!

Trouwens heb je ook al een Lidl gevonden :-))

Groetjes Yvonne

Anoniem zei

Das leuk een Aldi in de US! Niet gedacht dat je die daar ook had!!!
En slim van je om van dat huis af te zien! Je moet er toch niet aan denken dat een van je honden zo'n bal binnenkrijgt!!