dinsdag 5 april 2005

Op pad

Vandaag heb ik Ron naar zijn werk gebracht en daardoor had ik de auto tot mijn beschikking. Moest vandaag eerst naar het postkantoor en dat is het zelfde als bij ons in NL. Lange rij voordat je aan de beurt bent. Dus dat was vertrouwd ;-) Daarna had ik een huis gevonden in Cary op het internet. Dus het adres ingetypt bij Miep en Miep bracht me er naar toe. Toen ik daar aankwam was er iemand het gras aan het maaien. Moet even vertellen dat het gras van je tuin hier echt heel belangrijk is. Er zijn bedrijven die het gras voor je bij houden en ervoor zorgen dat het mooi groen is en blijft. Dus zie je de grasmaaibedrijven af en aan rijden door de wijken. En zo ook bij dit huis. Terwijl ik stond te kijken vanuit de auto, dacht ik laat ik een fotootje maken voor Ron, kan hij het huis vanavond ook zien. En terwijl ik de foto maak, springt de "grasmeneer" van zijn maaier af en loopt in versnelde pas naar zijn auto met aanhanger en grasgereedschappen. Ik zwaaide nog naar hem, maar hij was "not amused" Hij pakte een pen en schreef mijn kenteken op???? Hmmm vreemd.... Later had ik pas door dat het misschien een beetje vreemd was wat ik deed, want er stond eigenlijk helemaal nog geen te koop bord in de tuin. Het huis stond pas sinds gisteren op het internet en dus denk ik dat de Grasmeneer nog niet wist dat het huis te koop stond en dacht dat ik hele andere bedoelingen had of zo. Daarna naar nog een huis en toen ik die gezien had dacht Miep opeens :"weet je wat Petra, doe het vanaf hier vandaan maar lekker zelf". Ze bleef de zelfde straat aangeven.... Jeetje, wat een gemiep weer...... Misschien had ze haar dag niet of zo? Uiteindelijk ben ik naar de snelweg gereden en toen wist ik de weg geheel uit mezelf weer naar huis. Onderweg een broodje mee genomen van de "Subway". Ron en ik vinden die heerlijk!!Ik vind de broodjes met tonijn heerlijk.
's Avonds werd de televisie beheersd door basketball.

Gisteravond hebben de Tarheels de NCCA gewonnen. Alles is hier lichtblauw en in veel winkels kun je T-shirts e.d. kopen van dit baskettball team van de Universiteit van North Carolina. Leuk om al dat enthousiasme te zien. Er waren interviews met de spelers. Zo leuk om de jongens te zien, zo blij.......
Vergeet ik nog te vertellen dat vanmorgen de voordeur van het appartement geverfd is. Niks bijzonders zou je denken, maar dit verf klusje werd door een aantal Mexicanen gedaan. Ook nog niks bijzonders. Maar toen ze bij ons bezig waren hadden ze een kleine vergadering voor de deur in het Spaans dus. Connor werd helemaal vrolijk. Hij stond als een idioot te kwispelen op het Spaanse gepraat. Stace niet, die bleef gewoon doorslapen, maar Connor super enthousiast. Denk dat hij de Spaanse klanken erg vrolijk vond overkomen. Wat een maffe hond is dat toch.

Groetjes Petra

http://www.beardie.nl

6 opmerkingen:

Anoniem zei

Hahahaha, straks heb je een bordje met een nummer in je hand en wordt je aangezicht en je zijkanten gefotografeerd, en je vinger afdrukken opgenomen in AVIS....
Enne broodjes van Subway zijn idd erg lekker, erg erg lekker, in Rotterdam op het stadhuisplein zit er ook een, dus kunnen de Nederlanders ze ook proberen.

Anoniem zei

ohjee Peet als daar maar geen narigheid van komt hihi

Ik denk dat ik vandeweek maar even een broodje van Subway ga halen, zit hier vlakbij mijn werk.

Groetjes Yvonne

Anoniem zei

De broodjes van Subway zijn inderdaad errug prettig, je kunt ze helemaal naar eigen smaak belegggen, heerlijk! Helaas niets in de buurt van Z`zee ;-)enne,
Het gras bij de buren is daar inderdaad meestal groener, hahaha

groetjes Mariet

Petra zei

Klopt inderdaad, tegenwoordig schijnt Subway ook in Nederland te zitten. Dusse... Yvonne veel plezier met je subway broodje ;-)
Groetjes Petra

Anoniem zei

Ben benieuwd hoor Peet, zal vast wel lekkerrrrrr zijn :-))
Dan neem ik er een glaasje Dr.Pepper light bij, dat kan je hier in Krimpen gewoon bij de Super de Boer kopen;-))

Anoniem zei

Het broodje was lekker hoor, maar wel een beetje duurrrrrrrr vond deze Hollandse krent ;-)